CHCESZ ROZWINĄĆ SPRZEDAŻ NA NOWE RYNKI?

Pozycjonowanie zagraniczne

Pozycjonowanie zagraniczne to jedna z strategii SEO, skierowana do firm, które osiągnęły już sukces na rynku krajowym i chcą skalować swój biznes za granicą. Dzięki pozycjonowaniu swojego serwisu pozyskasz nowych klientów z całego świata i zwiększysz swoją sprzedaż!

Prowadzimy kompleksowe działania, które pomogą Ci rozpocząć i zwiększyć sprzedaż na rynkach zagranicznych. Zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej konsultacji, w trakcie której dokładnie przeanalizujemy Twoje potrzeby.

CHCESZ DOWIEDZIEĆ SIĘ DLACZEGO WARTO POZYCJONOWAĆ SWOJĄ FIRMĘ?

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych za granicą od A do Z.

Pozycjonowanie zagraniczne - czym jest?

Prowadząc biznes w sieci, z pewnością zależy Ci na dotarciu do jak największej liczby odbiorów. W obecnych czasach tak naprawdę za pomocą internetu jesteśmy w stanie kupić niemal wszystko — od produktów spożywczych, przez ubrania, aż po pojazdy, domy, czy samoloty. Możliwość wysiłki do innych krajów to świetna okazja, żeby rozszerzyć swoją działalność i być może trafić tam na jakąś niszę, która dla nas okaże się strzałem w dziesiątkę. Jednak od pomysłu do realizacji jeszcze trochę drogi przed Tobą.

Analiza rynku

To standardowe działania, nawet jeśli planujemy sprzedaż w kraju. I tu trzeba się dobrze przygotować. Zróbmy lub zlećmy przygotowania analizy zagranicznych firm, które zajmuję się sprzedażą podobnych towarów i zobaczmy, jakie trendy są tam najlepsze. To, co dobrze sprzedaje się w Polce, może w innym kraju okazać się towarem zbędnym. Warto także sprawdzić, czy nasza witryna jest przystosowana to samego procesu zakupowego. Czasem wystarczy kod pocztowy w innym formacie i formularz zamówienia sobie z nim nie poradzi. Audyt strony pod sprzedaż i pozycjonowanie zagraniczne jest bardzo istotny.

Za granicą znaczy trudniej?

Pewnie zastanawiasz się teraz, jak będzie wyglądało samo pozycjonowanie zagraniczne i czym różni się od tego, jakie działania prowadzi się lokalnie. Sam schemat jest dość podobny, jednak w tym przypadku potrzebna jest o wiele większa wiedza i zaangażowanie. Wiele ze strategii jest długofalowych, a samo przygotowanie materiałów wydłuża się choćby o tematy związane z tłumaczeniem treści. Przecież zależy nam, żeby nasza witryna wyglądała profesjonalnie. Błędy językowe na stronie mogą skutecznie odstraszyć potencjalnych klientów, którzy będą nas postrzegać mało profesjonalnie. Dlatego dobry tłumacz to podstawa, jeśli chcemy podbijać zagraniczne rynki.

Nie wszystko na raz

Myślisz sprzedaż online — czyli wszędzie. Jednak jeśli planujesz start sprzedaży na rynkach zagranicznych, o wiele łatwiej będzie skupić się na jednym i stopniowo się rozwijać. Łatwiej jest w przypadku produktów cyfrowych — sama logistyka związana z wysyłką ogranicza się do wysyłki czy pobrania pliku. Zaplanuj działania, które jesteś w stanie dobrze zrealizować. W razie potrzeby nasza firma chętnie podzieli się swoim doświadczeniem w tej dziedzinie i przeprowadzi dla Ciebie pozycjonowanie zagraniczne, a także zrobi analizę konkurencji.

Dla kogo jest pozycjonowanie zagraniczne?

Zdobywanie jak największej ilości klientów nie z tylko z Polski, ale też zza granicy to z pewnością marzenie nie jednego posiadacza e-biznesu. Jednak zanim zaczniemy myśleć o sprzedaży naszych produktów, czy usług na rynkach zagranicznych, należy pamiętać, że te działania wymagają o wiele więcej czasu nakładu pracy, a bez pomocy specjalistów z zakresu pozycjonowania może być ciężko. Dlatego chcemy podzielić się z Tobą naszą wiedzą i zdobytym doświadczeniem. To branża, w której cały czas trzeba podążać za nowinami i my to robimy.

Kiedy myśleć o sprzedaży za granicę?

Z pewnością samo wejście na rynki zagraniczne odradzane jest małym, lokalnym biznesom, które nie zaistniały jeszcze na polskim rynku. Budowanie społeczności klientów i zwiększanie zysków o wiele łatwiej będzie zacząć w Polsce. O ile pozycjonowanie stron na potrzeby rynku polskiego można przeprowadzać samemu, to już strategie przeznaczone do pozycjonowania zagranicznego raczej wiążą się z koniecznością skorzystania z pomocy firm, które się tym zajmują. Pamiętajmy, że mowa tu o cyklicznych i długofalowych działaniach. Miesięczne koszty takie obsługi mogą być poza zasięgiem małych i rozpoczynających sprzedaż firm. Zresztą samo pozycjonowanie zagraniczne nie koniecznie musi dotyczyć tylko sklepów internetowych. To też dobra opcja na promowanie swoich usług, dzięki czemu można pozyskać nowych kontrahentów i nawiązać nowe kontakty biznesowe.

Wyrób sobie pozycję w Polsce

Zdecydowanie, zanim pomyślimy o pozycjonowaniu zagranicznym, warto zapewnić sonie solidną pozycję i dobre dochody pochodzące ze sprzedaży w kraju. Dzięki temu nie będziemy się musieli martwić kwestiami związanymi z opłaceniem działań agencji. Zanim zdecydujemy się na długofalową współpracę, zacznijmy od zlecenia analizy konkurencji. Może okazać się, że dany rynek nie będzie odpowiedni dla naszej branży, a inny, o którym początkowo nie myśleliśmy, okaże się prawdziwą żyłą złota. Jeśli więc dopiero zaczynasz stawiać kroki w e-handlu, na początek skup się na rozwoju i sprzedaży w kraju — na podbój innych rynków przyjdzie jeszcze czas.

Czy polska agencja może pozycjonować stronę za granicą?

Strategie związane z pozycjonowaniem zagranicznym różnią się od tych, które są prowadzone w danym kraju. Wymagają sporej wiedzy specjalistycznej dotyczącej rynków oraz samych działań, jakie należy zaplanować i wprowadzić. Jednak nie zapominajmy, że to właśnie internet stwarza wielkie możliwości.

Pozycjonowanie z Polski

Jak najbardziej możliwe jest planowanie i wdrażanie działań związanych z pozycjonowaniem strony za granicą z Polski. W tym przypadku szczególnie ważna jest analiza konkurencji raz dobranie odpowiednich działań krótko i długo falowych. To one są tu kluczem do sukcesu. Oczywiście nie bez znaczenia jest sam promowany produkt, jednak SEO w kategorii promocji stron i docierania do nowych klientów potrafi zdziałać cuda.

Samemu czy z pomocą agencji?

Zaistnienie na rynkach zagranicznych jest o wiele bardziej skomplikowane niż w kraju. Tu przy dobrej determinacji i zdobywaniu wiedzy z dziedziny pozycjonowania jesteśmy w stanie samemu się tym zająć. W przypadku rynków zagranicznych sprawa jest bardziej skomplikowana. Analiza konkurencji działającej w innym języku jest trudniejsza, tak samo, jak dobór słów kluczowych, czy samo prowadzenie domen zagranicznych. Biorąc pod uwagę skalę przedsięwzięcia zdecydowanie lepiej zostawić to w rękach profesjonalistów. Nasza firma to dynamiczny zespół, który podąża za najnowszymi trendami.

Optymalizacja strony pod SEO zagraniczne

O ile same działania wykorzystywane w pozycjonowaniu zagranicznym nie różnią się zbytnio od tych lokalnych, to z pewnością przy takich kampaniach należy wykazać się o wiele większą wiedzą związaną samymi algorytmami Google. Jest to najczęściej wykorzystywane wyszukiwarkach w wiodących krajach, stąd najlepiej wokół niej koncentrować wszystkie działania.

Samo tłumaczenie nie wystarczy

Samo przetłumaczenie strony i witryny może okazać się niewystarczające. Oczywiście pod kątem zapleczowym, teksty muszą zostać przetłumaczone, ale jeśli chodzi o same frazy kluczowe dla danej tematyki to trendy w Polsce i innym kraju mogą okazać się różne. Dlatego tak kluczowym elementem jest dokładana analiza konkurencji i danego rynku, Jeśli chodzi o samo tłumaczenie, to warto zlecić to specjalistom. Można także skorzystać z kompleksowych usług agencji, taka jak nasza, gdzie w swoim zakresie współpracujemy z zaufanymi tłumaczami. Strona z błędami językowymi na pewno nie pomoże nam w promocji.

Co jeszcze można zrobić?

Linkbuilding jest jednym z najlepszych narzędzi pozycjonowania zagranicznego. Linkowanie zewnętrzne pozwoli dotrzeć do nowych odbiorców, a jeśli nasze treści okażą się dla nich ciekawe, to zwiększymy szansę na sprzedaż. Takie linki najlepiej zamieszczać na stronach, forach i portalach zagranicznych dotyczących tematyki związanej z naszą branżą.

Nawiąż kontakty z blogerami

Współpraca barterowa czy też za wynagrodzenie to doskonały sposób na zdobycie nowych klientów. Warto na te działania nie skąpić funduszy. Dobra reklama z lokowaniem produktu w portalach społecznościowych potrafi zdziałać cuda. Warto nawiązać współpracę z blogerami, którzy mają duże grono obserwujących i sama wzmianka o naszym produkcie potrafi przyciągnąć tłumy kupujących.

Strategia pozycjonowania zagranicznego

Szereg działań związanych z pozycjonowaniem może pomóc każdemu twórcy, czy sprzedawcy dotrzeć do klientów zagranicznych. Pewnie myślisz, że to skomplikowany i złożony proces? Poniekąd tak, jednak dobrze przygotowana strategia marketingowa z pewnością odniesie sukces.

Co na początek?

Nie można być znalezionym bez własnej strony. I tu pojawia się pierwsza kwestia, na co się zdecydować. Najlepszą opcją jest wykupienie domeny z lokalnym rozszerzeniem lub rozszerzeniem uniwersalnym typu .com. Dzięki takiej domenie naszą stronę będzie łatwiej znaleźć, ale też będzie odbierana bardziej profesjonalnie. Inną alternatywą jest wybór subdomeny lub umieszczenie strony w danym języku w osobnym katalogu.

Dobra analiza i wyciąganie wniosków

O ile sam algorytm Google działa tak samo w przypadku wyszukiwarki w każdym języku, o tyle sam dobór fraz kluczowych nie zawsze będzie dosłownym tłumaczeniem z języka polskiego. Dlaczego? Wynika to z bieżących trendów w danym kraju, a także nasycenia stron danymi sformułowaniami. Nasza firma posiada doświadczenie w zagranicznych audytach i analizach, dzięki temu jesteśmy w stanie dobrać dla Państwa najlepsze rozwiązanie.

Regularne publikacje

Podobnie jak podczas promocji strony czy e-sklepu w Polsce, tak samo za granicą istotne jest regularne publikowanie treści. Warto mieć blog czy kanał w serwisie społecznościowym, dzięki czemu będziemy mogli wykorzystać potencjał SEO. Ale tu uwaga — treści muszą być dobrej jakości. Jeśli myślisz, że tłumacz Google wystarczy, to raczej osiągniesz efekt odwroty od zamierzonego i nie zbudujesz pozycji rzetelnej firmy. Takie publikacje to doskonała okazja do wykorzystania linków on-site, które świetnie sprawdzają się na zatrzymanie potencjalnego klienta dłużej na stronie.

Działania on-site i off-site w pozycjonowaniu zagranicznym

Umieszczanie linków zarówno na swoich stronach, jak i w serwisach zewnętrznych do świetna okazja do poprawienia swojej pozycji w wyszukiwarce Tak przeprowadzane umiejętnie działania, mogą pozwolić nam zwiększyć dochody poprzez pozyskanie nowych klientów. Jak dobrze lokować linki, żeby przyniosło to efekty?

Linki zewnętrzne w procesie pozycjonowania

Tego rodzaju linki występują najczęściej w postaci anchorów. Takie działania muszą jednak być dobrze przemyślane i zaplanowane. Linki do naszej strony muszą być umieszczone na podobnych tematycznie forach, czy innych stronach. Dlatego wymaga to sporego przygotowania. Takie wpisy powinny też być publikowane w odstępach, a samo umieszczenie linku być nienachalne. W innym wypadku możemy zostać zbanowani i zablokowani przez administratora takiej strony. Wpisy z umieszczonym naszym linkiem powinny być konsekwentną kontynuacją konwersacji z danego wątku. Warto stworzyć bazę stron z naszej branży, popularnych serwisów i kont i tam rozpocząć publikowanie.

Jak to jest z linkami wewnętrznymi?

Nie jeden z twórców czy sprzedawców w sieci zaczynał od prowadzenia bloga. Tam dzielił się swoją pasją, która z czasem przerodziła się w biznes. Nie warto rezygnować z dalszych publikacji, bo same wpisy są doskonałą okazją do wykorzystania słów kluczowych oraz umieszczania odnośników na przykład do produktów w naszym sklepie. To też możliwość pokazania się w sieci, jako specjalista w danej branży. To też dobra opcja, żeby mimo prężnie działającego biznesu nie rezygnować z dzielenia się pasją.

Content w pozycjonowaniu zagranicznym

Tworzenie treści na stronę internetową to coś, bez czego pozyskiwanie nowych klientów nie może się obejść. Takie treści nie tylko zwiększają ciekawość czytelników, mogą nakłaniać ich w sposób naturalny do zakupu, ale także to dobra okazja na wykorzystanie możliwości pozycjonowania i zaprezentowania naszych produktów i usług. Nasycenie słowami kluczowymi pozwoli na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. A dzięki temu, z pewnością więcej osób odwiedzi naszą stronę czy sklep, a to pierwszy krok do zwiększenia zysków.

Treści w danym języku

Nie ma tu drogi na skróty, jeśli przyszło Ci na myśl, że przecież język angielski jest na tyle znany, że można jedną witrynę w tym języku kierować do różnych państw, to niestety tu wielkich efektów nie będzie. Zacznijmy od tego, że strona w języku ojczystym wygląda lepiej i profesjonalniej. Kolejna sprawa to dobór fraz kluczowych. Bezpośrednie tłumaczenie tego, co na polskim rynku się sprawdza, może okazać się nieskuteczne w innych krajach. Dlatego, zanim takie działania postaną zaplanowane, konieczna jest analiza rynku.

Tylko teksty dobrej jakości

Podczas tworzenia contentu na stronę czy opisów produktów, należy postawić na treści unikatowe. Nie ma także co żałować pieniędzy na rzetelnego tłumacza. Treści z błędami nie wzbudzą zaufania i raczej zniechęcą od pozostania na stronie czy zakupów. Jednak sama sucha specyfikacja nie jest tym, co rozwieje wątpliwości co do zakupu, dlatego warto każdy produkt zaprezentować szerzej i stworzyć ciekawy opis, który będzie zawierał także słowa i frazy kluczowe.

SPIS TREŚCI