blank

WYRÓŻNIJ SIĘ NA RYNKU

Profesjonalna identyfikacja wizualna

Spójna identyfikacja wizualna to szereg elementów, które mają bezpośrednie wpływ na zapamiętywalność marki w oczach konsumentów. Zajmujemy się projektowaniem nowoczesnej i oryginalnej identyfikacji wizualnej, która idealnie oddaje filozofię marki, wyróżnia się na tle konkurencji i przyciąga uwagę odbiorców.

Dobrze zaprojektowana identyfikacja wizualna może wzbudzić zainteresowanie konsumentów i sprawić, że będą oni chcieli bardziej poznać firmę i to co ma ona do zaoferowania.

blank

UNIKALNOŚĆ I SPÓJNOŚĆ WIZERUNKU

Wyróżnij się na tle konkurencji dzięki spójnej identyfikacji wizualnej!

Czym jest identyfikacja wizualna?

Identyfikacja wizualna jest procesem tworzenia i utrzymania spójnego wizerunku wizualnego dla marki, firmy lub organizacji. Jest to kompleksowy system obejmujący zestaw wytycznych, elementów graficznych i reguł, które określają sposób prezentacji wizualnej danej marki. Podstawowym celem identyfikacji wizualnej jest zapewnienie spójnego i rozpoznawalnego wizerunku, który odzwierciedla tożsamość, wartości i misję marki. Składa się ona z różnych elementów, takich jak logo, kolorystyka, czcionki, kompozycje graficzne, wzorce i inne elementy wizualne.

Budując identyfikację wizualną dla firmy ważne jest, by wszystkie elementy były spójne i klarowne. Używanie jednego rodzaju czcionek oraz kolorów ze zbliżonej palety barw stworzy bardzo ciekawą, a jednocześnie czytelną całość, która spodoba się klientom. Użytkownicy stron internetowych czy odbiorcy przekazu marketingowego, obecnie bardziej cenią sobie czytelność i przejrzystość od graficznego galimatiasu, z którego trudno jest odczytać sensowną treść.

Dlaczego identyfikacja wizualna jest tak ważna?

Każdy konsument utożsamia daną markę z jej logotypem lub kolorystyką. Znane firmy bardzo ostrożnie projektują czy zmieniają swoją identyfikację wizualną, ponieważ to właśnie dzięki niej są zbudowali rozpoznawalność w oczach klientów. Marka jest kojarzona z elementami, które występują w kreacjach reklamowych czy na etykietach oferowanych produktów. Co ważne nie tylko samo logo czy kolorystyka, ale także krój pisma, czy rozpoznawalne symbole muszą być tożsame z oferowanymi produktami lub usługami.

Eleganckie oraz charakterystyczne logo jest wizytówką i reklamą samą w sobie. Zdobywając nowych klientów ważne jest korzystanie z spójnego wizerunku firmy. Konsumenci na pewno zauważą, że logotyp, strona internetowa, materiały reklamowe czy nawet styl wykończenia lokalu biurowego czy handlowego mają ten sam przekaz. Sprowadza się to do tego, że firma budzi większe zaufanie w ich oczach, co w długiej perspektywie może przełożyć się na większą rozpoznawalność w branży.

Logo - najważniejszy element każdej marki

Logo to symbol składający się najczęściej z tekstu oraz elementu graficznego, który identyfikuje firmę. Dobre logo pokazuje, czym zajmuje się firma i co reprezentuje marka. Podstawową funkcją logo jest nadanie firmie unikalnego charakteru, który odróżni ją od konkurencji.

Logo to bardzo ważny element każdej marki, po którym jest ona rozpoznawana. Twoje logo to pierwsze wrażenie, jakie odbiorca ma o Twojej marce. Ważne jest, aby logo było proste, łatwe do zapamiętania, a zarazem zawierało najważniejszy element, jaki chcesz przekazać odbiorcy. Celem w projektowaniu logo jest uchwycenie w małym elemencie graficznym myśli przewodniej Twojej marki. Kolory w logo dopasowane są do całej identyfikacji Twojej marki, co tworzy spójną całość.

Dobrze zaprojektowane logo może wzbudzić zainteresowanie konsumentów i sprawić, że będą oni chcieli bardziej poznać firmę i co ona ma do zaoferowania. Logo jest niezbędne, aby marka osiągnęła sukces. W rzeczywistości jest ono tak samo ważne, jak posiadanie wysokiej klasy produktów czy usług. Logo będzie umieszczane na wszystkich materiałach reprezentujących firmę (papier firmowy, wizytówka, strona www, gadżety), dlatego warto je posiadać i dobrze je zaprojektować.

Cechy dobrego logotypu

Zanim logo firmy powstanie, bardzo ważne jest poznanie marki i jej filozofii. W końcu perfekcyjne logo musi być tożsame z firmą i przedstawić ją w jak najlepszym świetle.

blank

Wpisuje się w design marki

Logo to część większej całości wizerunku firmy, dlatego musi ono być dopasowane stylowo i kolorystycznie do samej marki, a także poszczególnych elementów firmowych czy reklamowych.

blank

Prezentuje ideę firmy

Logo musi być dopasowane do założeń firmy, jej misji, wizji, a także w pełni dostosowane do grupy docelowej, która jest klientem firmy.

blank

Budzi pozytywne emocje

Symbolika logo jest niezwykle ważna. Projekt logo nie może wpływać negatywnie na odbiorców i potencjalnych klientów firmy.

blank

Zapada w pamięć

Dobry logotyp jest charakterystyczny. Idealne logo to takie, które klient od razu kojarzy z marką, przykładów takiej sytuacji nie trzeba szukać daleko.

blank

Zostaje z marką na lata

Dobre logo to takie, które jest z marką na lata. Tylko tak można osiągnąć długoterminową rozpoznawalność na danym rynku.

blank

Jest w pełni uniwersalne

Jest to bardzo ważny aspekt techniczny. Logo musi spełniać warunki druku cyfrowego, wielkoformatowego, a także poprawnie wyświetlać się na ekranie.

Stwórzmy wspólnie atrakcyjną identyfikację wizualną.

Chcesz wyposażyć swoją firmę w atrakcyjną identyfikację wizualną, która zwiększy sprzedaż i pozwoli Ci rozwinąć firmę? Zapraszamy do skorzystania z bezpłatnej konsultacji, która pozwoli nam poznać Twoje oczekiwania. Jeśli zechcesz z nami współpracować, uzgodnimy wszystkie szczegóły.

Jak wygląda proces stworzenia identyfikacji wizualnej?

Proces wykonania marketingowej strony internetowej to nie kilka godzin pracy grafika, ale złożony proces, którego każdy etap przekłada się na finalny efekt. To, czy zaprojektowana identyfikacja będzie spełniać swoje założenia i budzić rozpoznawalność, zależy od szeregu dodatkowych czynności, które zostały dokładnie opisane poniżej. Każdy projekt identyfikacji wizualnej dzielimy na 5 etapów:

01

Konsultacja, omówienie oczekiwań i ustalenie potrzeb.

Pierwszym etapem, jeszcze przed podjęciem oficjalnej współpracy jest konsultacja, w czasie której możemy dokładnie poznać oczekiwania klienta, ustalić dokładne potrzeby i ocenić w jaki sposób możemy pomóc w rozwoju jego firmy.

02

Analiza i badanie rynku

Logo musi być wyjątkowe i nie może kojarzyć się z żadną inną marką. Dlatego szczegółowo przeprowadzimy analizę rynku i konkurencji.

03

Omówienie projektu

Od początku projektu, działamy wspólnie. Po poznaniu misji i celów firmy omówimy z Tobą nasz początkowy zarys i wizję dotyczącą stylu identyfikacji.

04

Przygotowanie propozycji identyfikacji

Przygotujemy wstępne propozycje identyfikacji, różniące się od siebie, abyś mógł wybrać projekt, który przypadnie Ci do gustu. Po dokładnym omówieniu propozycji dokonamy odpowiednich korekt i dopracujemy wybraną wersję.

05

Przygotowanie ostatecznej wersji plików oraz księgi znaku

Po naniesieniu wymaganych zmian przekazujemy ostateczną wersję identyfikacji, wraz kompletem plików i kompletną księgą znaku.

Co mówią o współpracy z nami zadowoleni klienci?

CO WARTO WIEDZIEĆ?