Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych to proces, który ma na celu podniesienie pozycji witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, za czym idzie zwiększenie jej widoczności i większa dostępność dla potencjalnych klientów. Pozycjonowanie dotyczy wyłącznie wyników organicznych, czyli będących efektem działań mechanizmów indeksujących. Celem skutecznego pozycjonowania strony WWW jest zdobycie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce na odpowiednie frazy kluczowe.

Realizacje
360°

Strony
internetowe

Kampanie
Google Ads

Kampanie
Facebook Ads

Zarządzanie stronami WWW

Audyt SXO
SEO + UX

POPRAW WIDOCZNOŚĆ SWOJEJ FIRMY

Jak wygląda proces pozycjonowania?

Pozycjonowanie to długotrwały proces, na który składa się szereg działań. Możemy je podzielić na dwie kategorie – działania on-site i off-site.

W skład działań on-site (bezpośrednio związanych z witryną) wchodzi optymalizacja techniczna strony, zadbanie o szybkość jej działania, eliminacja błędów, formatowanie nagłówków i treści, dodawanie angażujących treści, wprowadzanie fraz kluczowych, weryfikacja i usuwanie duplikatów treści, dostosowanie znaczników meta.

Działania off-site natomiast, to tzw. Link building, czyli proces budowania linków przychodzących do pozycjonowanej witryny. Mogą to być aktywne odnośniki umieszczone na innych stronach WWW, forach tematycznych czy innych portalach. Bardzo istotna jest jakość tych źródeł (tzw. Domain Rating). Im źródło jest bardziej wiarygodne, a strona, na której umieszczamy link bardziej jakościowa, tym większa jest wartość danego linku.

Skuteczne pozycjonowanie stron WWW w wyszukiwarce Google wymaga połączenia działań z obu tych zakresów, na podstawie dokładnie opracowanej strategii, dostosowanej do danej strony internetowej.

PIERWSZY KROK

Audyt SEO

Wnikliwy audyt Twojej witryny, od którego rozpoczynamy współpracę to kompletna analiza stanu strony internetowej pod kątem jej działania i optymalizacji SEO. Właśnie na podstawie przeprowadzonego audytu, planowane są dalsze działania w zakresie pozycjonowania. Przeprowadzenie wnikliwej analizy jest bardzo ważne pod kątem planowania strategii długofalowej, dlatego nasi specjaliści poświęcają się temu w 100%, korzystając z wielu zaawansowanych narzędzi i zestawiając ze sobą dziesiątki danych.

W trakcie audytu zapoznajemy się z serwisem, nad którym przyjdzie nam pracować w zakresie pozycjonowania. Rozpoczynamy od budowy strony internetowej, szybkości jej działania, zawartości metadanych, sprawdzamy czy nie występują błędy techniczne oraz duplikaty treści, a także określamy jakość dotychczas prowadzonych działań np. czy witryna zawiera prawidłowo sformatowane nagłówki oraz wysokiej jakości treści, względem której prowadzone będą dalsze działania. Sprawdzamy także, czy witryna ma prawidłowo zbudowane i zoptymalizowane podstrony, a także kluczową kwestię – jej wyświetlanie i działanie na urządzeniach mobilnych.

DOSTOSOWANIE WITRYNY

Optymalizacja SEO

Jeśli audyt serwisu internetowego wykaże liczne błędy w zakresie jego funkcjonowania i dostosowania do dalszych prac, wprowadzamy w życie jeden z trzech scenariuszy.

Pierwszym z nich jest wprowadzenie koniecznych zmian w obrębie strony WWW przez naszego programistę. Drugim, jeśli technologia, dostępność lub dostosowanie strony nie pozwala nam na swobodne działanie, jest przygotowanie listy usprawnień, które należy wdrożyć do strony, z prośbą o przekazanie ich do programisty, który stworzył owe rozwiązanie. Trzecim scenariuszem, jeśli wprowadzenie zmian jest niemożliwe lub bezcelowe (np. nieaktualna strona WWW, stworzona kilka lat wcześniej), jest wykonanie nowej strony internetowej.

podstawa działań on-site

Content marketing

W pozycjonowaniu witryn internetowych kluczową rolę odgrywają treści znajdujące się na stronie. W wynikach wyszukiwania dużo wyżej pojawią się te serwisy, które oferują użytkownikowi dużą ilość przydatnej treści, która pozwoli zapoznać się z usługami świadczonymi przez firmę lub sprzedawanymi przez nią produktami. Na etapie optymalizacji, specjalista ds. pozycjonowania może zdecydować o konieczności przygotowania tzw. Contentu wstępnego, czyli uzupełnieniu witryny o opisy świadczonych usług, opisy kategorii sprzedawanych produktów czy utworzenie bloga, który posłuży do regularnej publikacji artykułów.

Warto zadbać o dużą ilość treści na stronie, umieszczając długie i bogate opisy, a także regularnie publikować artykuły na blogu. Takie działanie nie tylko wspomoże budowanie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania, ale także da możliwość klientom firmy na dokładne zapoznanie się z świadczonymi usługami czy sprzedawanymi produktami.

KOMPLEKSOWA OBSŁUGA

Etapy współpracy

1. Analiza i strategia - Na podstawie przeprowadzonego audytu serwisu internetowego oraz dopasowanych słów kluczowych, ustalany jest zakres prac na kolejne miesiące.

2. Optymalizacja - Na podstawie dobranych fraz kluczowych oraz wyników audytu, przygotowujemy serwis internetowy pod roboty wyszukiwarki Google.

3. Content marketing - Skonstruowanie unikalnych treści startowych, dostosowanych do tematyki i charakteru witryny, a także rodzaju podstron. Regularne uzupełnianie serwisu w wysokiej jakości treści.

4. Link building - Pozyskiwanie linków z wysokiej jakości źródeł internetowych – odnośniki z innych stron WWW, forów tematycznych, a także wpisy sponsorowane.

5. Regularne prace oraz raportowanie - Regularna optymalizacja oraz analiza słów kluczowych. Prowadzone działania są zawsze aktualne i dopasowane do algorytmu Google.

OFERTA DOSTOSOWANA DO TWOICH POTRZEB

Cennik pozycjonowania stron WWW

Cena pozycjonowania strony lub sklepu internetowego jest kwestią indywidualną i zależy od wielu czynników. Zapraszamy do kontaktu, po dokładnym poznaniu Twoich potrzeb będziemy w stanie przygotować odpowiednią ofertę w zakresie pozycjonowania, a także innych działań marketingowych.