SEO DLA TWOJEGO BIZNESU

Pozycjonowanie stron internetowych

Oferujemy usługi pozycjonowania stron internetowych dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta, aby zaoferować najlepszą obsługę i wynieść Twoją stronę na szczyt wyszukiwania Google. Nasze usługi SEO są gruntowne i składają się z kilku kroków, od analizy strony internetowej, przez optymalizację na stronie, po działania poza witryną.

Przez pozycjonowanie strony rozumiemy działania mające na celu zwiększenie widoczności w sieci, poparte dogłębnymi analizami, a następnie działania prowadzone w celu osiągnięcia założonych celów.

blank

OGROMNA DAWKA WIEDZY DLA KAŻDEGO WŁASCICIELA BIZNESU

Pozycjonowanie stron internetowych od A do Z - kompletny poradnik.

Czym jest pozycjonowanie?

Jeśli nie masz strony internetowej, nie istniejesz. Z pewnością nie raz słyszałeś to zdanie. Każda firma, usługodawca powinni mieć własną stronę WWW. Sam zapewne wiesz z doświadczenia, że jeśli czegoś szukasz, z myślą o zakupie produktu, czy konkretnej usługi pierwsze co robisz to szukanie w internecie.

Ale zapewne też wiesz, że konkurencja w internecie jest ogromna. Każdego dnia powstają setki stron i wiele z nich to właśnie strony usługodawców czy firm. Jak więc wybić się spośród tysięcy ofert? Właśnie temu służy pozycjonowanie strony internetowej.

Najprościej mówiąc, są to działania, których celem jest doprowadzenie do sytuacji, gdy pozycjonowana strona internetowa znajduje się na samym szczycie wyników wyszukiwań.

I znowu sięgnij do doświadczenia. Jeśli w okresie przedświątecznym chcesz kupić choinkę, wpisujesz w wyszukiwarkę np. choinki żywe Warszawa. W sekundzie masz tysiące wyników. Zapewne przeglądasz pierwsze z nich, z pierwszej strony wyników. Nie brniesz w stronę 2,3,4 czy 10. Im dalej, tym gorzej (dla firmy oczywiście). Dlatego tak ważne jest właśnie dobre pozycjonowanie.

Im wyżej Twoja strona pojawi się w wynikach wyszukiwania, tym dla ciebie większa szansa na zdobycie klienta.

Jak przebiega pozycjonowanie?

Jest to bardzo długi, skrupulatny, szczegółowy proces. Dlatego, jeśli nie mamy doświadczenia w tej dziedzinie, nieumiejętnym pozycjonowaniem możemy jedynie pogorszyć sprawę, czyli spaść na niższą pozycję. Na pozycjonowanie składa się wiele aspektów, jak odpowiednie słowa kluczowe, analiza konkurencji, zachowanie użytkowników w internecie, obecne trendy. Bardzo ważne jest również dopasowanie treści na stronie do algorytmu wyszukiwarki, który nie jest do końca znany i zmienia się dość często. Dlatego pozycjonowanie to długofalowy proces.

Aby określić, czy Twoja witryna zasługuje na więcej niż inne – i określić jej pozycję w sieci – Google stosuje dość złożone algorytmy. Każda witryna jest analizowana i uzyskuje zgodę Google lub nie. Zrozumienie tego, co się za tym kryje, jest trudne, biorąc pod uwagę niezbędne pojęcia techniczne i ciągłe zmiany, jakie sam Google wprowadza do swoich algorytmów.

Google okresowo skanuje zawartość sieci, wykrywając nowe witryny lub strony. Na tym etapie indeksuje nową znalezioną zawartość. Zindeksowane strony są później umieszczane na liście wyników wyszukiwania. To na tym etapie Google określa, jak wysoko strona powinna pojawić się w SERP, biorąc pod uwagę konkretne wyszukiwania użytkowników.

Dlaczego Twoja firma potrzebuje SEO?

Odnieś się do swojego doświadczenia. Jak często zamawiasz lub kupujesz coś, gdy słyszysz reklamy w radiu lub telewizji? Ile razy kupiłeś w tym miesiącu gazetę pełną reklam? Czy zamawiasz katalogi produktów pocztą? Teraz zadaj sobie pytanie, ile razy szukałeś w Internecie produktu, którego potrzebujesz, aby zdecydować gdzie, co i jak kupić? Czy są teraz jakieś wątpliwości, że promocja witryny jest konieczna dla każdego projektu, który jest zainteresowany zwiększeniem liczby kupujących lub klientów usług?

Zasadniczo, SEO, czyli optymalizacja witryny to zestaw działań mających na celu poprawę pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania Google i innych wyszukiwarkach dla określonych zapytań użytkowników. Celem wszystkich tych działań jest upewnienie się, że potencjalni klienci znajdą odpowiedź na swoje wyszukiwanie i to zmotywuje ich do podjęcia konkretnej akcji, czyli zakupu, albo skorzystanie z usługi. Ważne, aby właśnie to na Twojej stronie użytkownicy znaleźli te odpowiedzi. I właśnie w tym pomoże Ci dobrze zrobione SEO strony.

Skuteczna optymalizacja serwisu to ciągła praca nad projektem, którego głównym celem jest efekt w postaci przyjaznego nastawienia ze strony wyszukiwarek, a także jego prostota i atrakcyjność dla samych użytkowników. Tylko w tym przypadku ilość ruchu na stronie nie tylko wzrośnie, ale będzie kierować do witryny coraz więcej prawdziwych klientów.

Pozycjonowanie strony internetowej to nie tylko opłacalne rozwiązanie, ale także długoterminowa inwestycja w projekt.

Główne zalety działań SEO w firmie

Na czym polega pozycjonowanie strony internetowej?

Jak już wspomnieliśmy większość z nas opiera się na pierwszych, jak najwyższych pozycjach wyników naszego pozycjonowania. Działa to psychologia — większość z nas uważa, że im wyżej firma pojawia się w wynikach, tym jest bardziej godna zaufania. Można powiedzieć, że wysoka pozycja w wyszukiwarce to prestiż. Osoby chętniej wchodzą na takie strony i korzystają z oferty.

Jest w tym też sporo prawdy. Te firmy dbają o klienta, starają się spełnić jego oczekiwania, zależy mu na nim. Zrobiły wszystko, aby znaleźć się jak najwyżej, aby dogodzić klientowi. Takim firmom zależy na użytkowniku, dlatego są te firmy również cenione. Strona na najwyższych pozycjach staje się niejako ekspertem w danej dziedzinie. Strony te są również chętniej linkowane, a oferta polecana pocztą pantoflową. Wszytko się wspólnie nakręca, a właściciel czerpie z tego zyski. Wysoka pozycja również kusi reklamodawców, a więc otwiera również kolejne źródło dochodu dla właściciela witryny.

Dlatego obecność na najwyższych pozycjach gwarantuje Ci widoczność i sprzyja dostępowi do Twojej witryny.

Jak pozycjonuje się stronę WWW?

Pozycjonowanie to zestaw strategii, które należy wdrożyć, aby zostać zauważonym przez wyszukiwarki i zdobyć lepszą pozycję w SERP.

Pozycjonowanie jest bardzo istotne dla pozyskiwania nowych klientów w Internecie i wzmacniania wizerunku firmy. Pamiętaj jednak, że prawdziwym celem Twojej witryny biznesowej nie jest samo pozycjonowanie, ale rozwój i usprawnienie Twojego biznesu. Z tego punktu widzenia pozycjonowanie jest środkiem dotarcia do celu.

Jeśli zdecydowałeś się na poprawę wyników SERP, przed rozpoczęciem podróży musisz znać dostępne drogi.

Dotarcie na pierwszą stronę wyników Google w sposób „naturalny”, w odniesieniu do Twoich referencyjnych słów kluczowych, oznacza stworzenie organicznego pozycjonowania.

Witryna, która osiąga dobre pozycje w SERP, nie za opłatą, ale dlatego, że jest uznawana za ważną i trafną przez algorytmy Google, utrzyma swoją pozycję w rankingu przez długi czas, pozostając stabilną przez miesiące, jeśli nie lata. Z drugiej jednak strony oznacza to długi czas oczekiwania na pierwsze, wymarzone wyniki.

Pozycjonowanie organiczne jest opracowywane z uwzględnieniem nie tylko potrzeb Google, ale także celów, które powierzasz stronie. Ogólnie obejmuje:

Rodzaje wyszukiwań internetowych

Google SERP są dostosowywane na podstawie wyszukiwań użytkowników. W rzeczywistości na ich pytania odpowie lista wyników. Nie trzeba dodawać, że wiedza o tym, jak użytkownicy wyszukują, jest istotna dla pozycjonowania. Postawmy się na miejscu klienta. Zobaczmy, jak się porusza, gdy poszukuje informacji.

Pozycjonowanie strony WWW - dlaczego warto?

Obecnie pozycjonowanie stron to podstawa naszego być lub nie być. Konkurencja na rynku jest ogromna, a strony internetowe rosną, jak grzyby po deszczu. Dlatego, jeśli chcemy, aby nas zauważono — musimy pozycjonować naszą stronę. Bez tego ciężko będzie nas znaleźć. Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej to podstawa.

Internet staje się coraz ważniejszym oknem dla firm. Tutaj w grę wchodzi tak zwane pozycjonowanie cyfrowe. Innymi słowy, ważne jest, aby znajdować się w czołówce największych wyszukiwarek, takich jak Google, czy Yahoo. Dlatego pozycjonowanie SEO stało się aspektem marketingu, którego żadna firma nie może zaniedbać.

SEO i jego zalety

SEO (Search Engine Optimization) pozwala firmom poprawić swoją widoczność w głównych wyszukiwarkach. Im są lepiej pozycjonowane, tym lepiej zostaną ocenione przez Google. Pozycjonowanie staje się coraz ważniejsze, dlatego czas i pieniądze, które firmy inwestują w tę gałąź marketingu cyfrowego, rosną. Powody dobrego pozycjonowania SEO Podczas wyszukiwania Google udostępnia listę witryn, które najlepiej pasują do parametrów wprowadzonych przez użytkownika. Dlatego ważne jest, aby być na pierwszej stronie. Doświadczenia i badania pokazują, że internauci mają tendencję do patrzenia tylko na pierwszą stronę wyników, zapominając o reszcie listy. Powoduje to dużą konkurencję między milionami stron internetowych firmy, z których wszystkie walczą o jak najlepszą pozycję.

Dobre pozycjonowanie pomaga zwiększyć widoczność Twojej firmy, zwiększa długoterminową sprzedaż oraz zwiększa bazę klientów.

Konkurencyjność biznesu i świat nowych technologii sprawiły, że SEO stało się kluczowym elementem marketingu biznesowego. Nie ma znaczenia, czy to duża, średnia czy mała firma — ważne jest, aby pojawiać się w wyszukiwarkach, aby być na czele.

Rola linków i słów kluczowych

Dobre pozycjonowanie powinno przełożyć się na wzrost popularności serwisu i poprawę sprzedaży. Aby to zrobić, istnieje szereg elementów, które pomagają poprawić rankingi w wyszukiwarkach. Mówimy o tak zwanych słowach kluczowych. Zarówno treść samej strony, jak i słowa kluczowe będą decydować o pozycjonowaniu strony internetowej firmy. Dlatego ważne będzie, aby treść była trafna i pasowała do słów kluczowych poruszanego zagadnienia.

Kolejnym aspektem, który należy docenić, są linki. Każda strona, która zamierza uzyskać dobrą pozycję, musi być połączona z powiązanymi witrynami. Jeśli inne witryny odsyłają do strony internetowej, wskazują, że witryna jest wartościowa i że treść jest interesująca, więc przed Google sieć będzie lepiej pozycjonowana.

Główne wyszukiwarki to Google, Yahoo i Bing. Chociaż Google wyróżnia się spośród tych trzech wyszukiwarek. Tak więc Google opiera się na wielu algorytmach. Choć trudno je w pełni rozszyfrować, agencje pozycjonujące znają niektóre zasady, którymi kieruje się Google, określając pozycjonowanie stron internetowych. W ten sposób mogą tak dostosować zawartość treści na stronie, aby uzyskać wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Oczywiste jest, że w zglobalizowanym świecie, w którym panuje zaciekła konkurencja, technologia jest kluczowym narzędziem. Dlatego SEO, jako element umożliwiający uwidocznienie firmy, stało się podstawowym narzędziem w strategii marketingowej firm.

SEO - kompleksowe działania od A do Z

Działania on-site i off site

Skuteczna optymalizacja witryny internetowej obejmuje wiele działań. Jest to zarówno działanie na stronie, odpowiednie jej przygotowanie, jak również szereg działań poza witryną, które skierują ruch na naszą witrynę. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) pomaga zwiększyć ruch organiczny w Twojej witrynie. Jeśli nie optymalizujesz jeszcze swojej witryny i nie przynosi ona oczekiwanych rezultatów, zacznij działać już dziś. Na szczęście nigdy nie jest za późno, aby zacząć pozycjonowanie.

Ogólnie rzecz biorąc, istnieją trzy główne filary SEO — SEO techniczne, SEO on-site i off-site SEO. Dobre SEO to takie, które łączy te wszystkie aspekty. Skutkiem tego jest wygenerowanie większego ruchu na stronie, który będzie lepiej ukierunkowany, aby Tobie przynieść konkretne zyski ze zwiększonej sprzedaży.

On-site SEO

Do działań na stronie zaliczamy:

To wszystko sprawia, że użytkownicy łatwo wyszukają Twoją witrynę, a także będzie się ona znajdować wyżej w wynikach wyszukiwania danej frazy, na którą dany tekst na stronie jest pozycjonowany.

Off-site SEO

Działania off-site to wszystkie działania poza witryną, które skierują użytkowników właśnie na Twoją witrynę. Działania te opierają się na:

Wszystkie te działania muszą być przeprowadzone zgodnie z wcześniej przygotowanym planem, obejmującym m.in. content marketing, badanie konkurencji, analizę słów kluczowych, znalezienie odpowiednich, branżowych forów internetowych, pozyskiwanie wartościowych linków.

Czym jest linkbuilding?

Budowanie linków, czyli „konstruowanie” zewnętrznych linków zwrotnych prowadzących do Twojej witryny, pozostaje jedną z podstawowych technik dobrego SEO.

Każdy link zwrotny (link zewnętrzny), który jest skierowany do strony innej witryny, jest jak odniesienie, które potwierdza, że ta witryna jest dobrą, wartościową, godną polecenia stroną. Na przykład, jeśli ktoś znajdzie w internecie ciekawy artykuł, może w swoim wpisie dać link do tego wpisu, polecając go innym czytelnikom.

Wyszukiwarki biorą te linki pod uwagę przy umieszczaniu stron internetowych w rankingu wyników wyszukiwania. Ponadto wyszukiwarki zwracają szczególną uwagę na jakość witryny, która wysyła te linki. Google ocenia witryny m.in. na podstawie kryteriów reputacji i trafności . Dlatego istotna jest również trafność, tzn. że linki pochodzą ze stron o podobnej tematyce.

Znaczenie dobrego linku zwrotnego

Posiadanie wielu dobrych zewnętrznych linków zwrotnych przychodzących do Twojej witryny jest niezbędne, aby uzyskać dobry wynik z wyszukiwarek, a tym samym podnieść się w rankingu wyników.

Jeśli chcesz powierzyć nam badania i rozwój linków zwrotnych do Twojej witryny, robimy to w następujący sposób:

Linkbuilding to długi proces. Posiadanie solidnych linków kierujących do Twojej witryny pozostaje najczęstszą i niezbędną strategią, aby Twoja witryna była dobrze pozycjonowana. Musisz jednak uważać, ponieważ jeśli masz zbyt wiele linków o negatywnym wpływie, ryzykujesz ukaranie i opuszczenie rankingu wyników, nawet na długi czas. Polegając na ekspertach, możesz uniknąć niebezpieczeństw i umieścić swoją witrynę na szczycie Google.

Dobre i sensowne SEO - co to takiego?

Pozycjonowanie stron internetowych polega na prowadzeniu działań służących temu, aby dana strona internetowa www znajdowała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania przeglądarki Google. Dzięki temu szybko i sprawnie znajdujemy to, czego potrzebujemy. Witryny, które znajdują się na trzeciej lub dalszych stronach, w dużym stopniu raczej nie mają szansy zaistnieć, dlatego tak ważne jest użycie trafnych słów kluczowych.

Po pierwsze - należy zaplanować pozycjonowanie, czyli dobrać i przygotować odpowiednią i skuteczną listę słów do pozycjonowania. To od nich tak naprawdę zależy, czy dana strona będzie się znajdować wyżej, czy niżej w wynikach wyszukiwarki.

Po drugie - trzeba dobrze przygotować stronę internetową. By ją stworzyć, potrzebna jest spora wiedza, o tym jak założyć stronę, na którą będzie wchodzić duża liczba osób i czy będzie ona rozpoznawalna wśród podobnych stron. Należy również pamiętać, aby stronę zoptymalizować, czyli zadbać o to, żeby jej użytkownicy mogli swobodnie się po niej poruszać. Optymalizacja strony zależy od fraz, jakie się pozycjonuje, więc optymalizacja to dostosowanie odpowiednich elementów i słów kluczowych pasujących do fraz, które się pozycjonuje. Można powiedzieć, że to skomplikowane, ale niestety to fakt, ponieważ tworzenie strony internetowej, to wbrew pozorom dosyć ciężka praca.

Po trzecie - linkowanie, czyli pozyskiwanie linków. To umieszczanie na naszej stronie linków do innych stron, oczywiście zgodnych i pasujących treścią do naszej i na odwrót: należy przeglądać podobne strony i pokrewne tematycznie, by na nich dało się umieścić link do naszej strony.

Po czwarte - warto mierzyć efekty swojej pracy. Istnieje wiele sposobów, by sprawdzać na jakiej pozycji znajduje się nasza strona — na przykład, możemy pozycjonowaną listę słów kluczowych wrzucić do specjalnego systemu, który pokaże nam na jakiej pozycji znajduje się strona i ile ma odsłon.

Dobre pozycjonowanie jest czasochłonne i wymaga sporej wiedzy i odpowiednich narzędzi. Jeśli chcesz zoptymalizować swoją stronę pod kątem wyszukiwarki Google skontaktuj się z nami już dziś.

Od czego zależy pozycja witryny w wyszukiwarce?

Obecnie w internecie istnieje ogromna konkurencja stron internetowych, a co za tym idzie również treści. Optymalizacja witryny jest więc kluczowa, jeśli zależy nam na tym, aby znaleźć klientów poprzez swoją stronę internetową. Nasza strona musi być dla użytkownika ciekawa, zawierać dobrą treść, a także być łatwa i intuicyjna w obsłudze.

Większość właścicieli stron chce, aby to właśnie ich strona pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania danej frazy. Właśnie takie witryny mają szansę na zwiększenie ruchu na stronie i pozyskiwanie nowych klientów. To przekłada się na zyski firmy. Dlatego warto zainwestować w dobre pozycjonowanie strony, ponieważ inwestycja taka może przynieść nam ogrom zysków.

Korzystając z profesjonalnego SEO, mamy szansę na wybicie się spośród milionów na szczyt. Pozycja w Google zależna jest od wielu czynników, które trzeba wziąć pod uwagę w pozycjonowaniu. Algorytm Google zmienia się cały czas i nigdzie oficjalnie nie ma informacji, co brane jest pod uwagę. Jednak specjaliści SEO za pomocą prób i błędów orientują się, co jest ważne i jakie działania przynoszą korzyści.

Im wyższa pozycja w rankingu, tym większą widoczność będzie miała Twoja witryna i tym więcej odwiedzających ją przyciągnie.

Poniżej znajdziesz 3 kluczowe czynniki, które wpływają znacząco na pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google.

Hierarchia stron Google

Google ma hierarchię stron, a strony o wyższym rankingu znajdują się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Trzy najważniejsze rzeczy, które decydują o pozycji Twojej witryny w wynikach wyszukiwania Google, to:

PageRank odnosi się do tego, jak autorytatywna jest Twoja witryna, co jest określane przez liczbę linków do niej. Oznacza to, że witryny z większą liczbą linków do nich mają większy autorytet niż witryny z mniejszą liczbą linków.

Drugi czynnik – linki – jest również ważnym czynnikiem określającym rangę strony. Witryna wysokiej jakości z wieloma linkami zwrotnymi wysokiej jakości będzie miała wyższą pozycję w rankingu niż witryna niskiej jakości z kilkoma linkami zwrotnymi, ponieważ ma większą popularność linków.

Jakość treści jest również ważnym czynnikiem określającym pozycję, ponieważ jeśli masz świetną treść, która zapewnia wartość, ludzie będą chętnie ją czytać i ją polecać. Jeśli chcesz mieć wyższą pozycję w Google, ważne jest, aby zwracać uwagę na jakość swoich treści. Musi być nie tylko odpowiednia i aktualna, ale także wyjątkowa i angażująca. Marketing treści to nie tylko taktyka SEO; to doskonały sposób na nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami, pochwalenie się swoją wiedzą i zwiększenie świadomości marki w nienachalny sposób. Inwestując czas i wysiłek w marketing treści, powinieneś zauważyć wzrost obserwujących, którzy następnie przekształcą się w płacących klientów.

Zrozumienie wyszukiwań użytkowników da Ci przewagę

Większość z nas wszystkiego, co potrzebuje, szuka właśnie w Google. Oznacza to, że Twoja firma musi zostać znaleziona, gdy ktoś wpisze odpowiednie słowa kluczowe, aby uzyskać wyniki. I tutaj w grę wchodzi zrozumienie wyszukiwań użytkowników.

Dlatego zrozumienie, co użytkownicy próbują znaleźć, i analiza ich zachowań w przeszłości związanych z wyszukiwaniem ma kluczowe znaczenie. W ten sposób można dopasować odpowiednią treść na stronie i zawrzeć tam konkretne słowa kluczowe. To wszystko przyciągnie użytkowników do Twojej strony.

Wybór odpowiednich słów kluczowych do SEO

Aby rozpocząć jakąkolwiek dobrą kampanię SEO, należy zastanowić, na jakie słowa kluczowe ma być pozycjonowana strona www. Słowa kluczowe to słowa i frazy, które są wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę. Jeśli takie słowa są dobrze wypozycjonowanie w naszej witrynie, istnieje duża szansa na to, że to właśnie nasza strona pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania i wygeneruje ruch na naszej stronie.

Skąd wiadomo, jakie słowa kluczowe będą odpowiednie?

Jedną z opcji szukania odpowiednich słów i fraz kluczowych jest narzędzie do badania słów kluczowych SEO, które po zapoznaniu się z naszą witryną, podpowie nam jakie słowa będą dla nas dobre.

Inną opcją jest samodzielne utworzenie listy w oparciu o wiedzę na temat bazy klientów, ich oczekiwań, zapytań.

Bardzo ważnym elementem dobierania słów kluczowych jest badanie konkurencji, szczególnie stron z TOP 10 i poznanie ich strategii. Co sprawiło, że właśnie te strony są w czołówce, na jakie frazy się pozycjonują i co najbardziej przyciąga do nich użytkowników. W ten sposób możemy dobrać odpowiednią strategię pozycjonowania naszej witryny, korzystając z doświadczenia konkurencji.

Rodzaje słów kluczowych

Istnieje kilka różnych typów słów kluczowych, w tym słowa „krótki ogon”, „długi ogon”, kierowane geograficznie i słowa związane z marką.

Krótki ogon. Słowa kluczowe z krótkim ogonem to pojedyncze słowa lub krótkie frazy opisujące szerokie tematy, np. "telefony komórkowe", "karma dla kota".

Długi ogon. Długie słowa kluczowe to frazy kluczowe składające się z więcej niż trzech słów. Może to być coś w stylu „jakie jedzenie jest najlepsze dla szczeniąt?” lub „ekologiczna karma dla kotów syjamskich”.

Ukierunkowane geograficznie. Słowa kluczowe kierowane geograficznie przyjmują słowo kluczowe lub wyrażenie i dodają na końcu geotag, na przykład „fryzjer damski warszawa" „firmy produkujące karmę dla zwierząt w Polsce"

Kierowanie geograficzne jest bardzo ważne dla sektorów z tradycyjnymi lokalizacjami. Słowa kluczowe kierowane geograficznie zawsze będą miały znacznie mniejszą liczbę wyszukiwań, ale prawdopodobnie spowodują wyższe konwersje ze względu na mniejszą konkurencję i trafność dla użytkownika.

Słowa marki. Nigdy nie należy zapominać o dodaniu własnych nazw marek do listy słów kluczowych. Firmy nie zawsze zajmą najwyższe pozycje w Google pod względem własnej marki, ponieważ mają nazwę ogólną, znajdują się w wysokiej pozycji w treściach stron trzecich lub ponieważ konkurenci licytują nazwę swojej marki w wyszukiwarce.

Aby dotrzeć do tej publiczności, możesz publikować treści dotyczące tego tematu, odpowiadając na pytania typu "Jaki pies dla rodzin z małymi dziećmi", "Jaka jest dobra karma dla kociąt".

Parametry istotne dla słów kluczowych

Aby sprawdzić potencjał danego słowa kluczowego, należy przeanalizować jego parametry, takie jak miesięczna liczba wyszukiwań, domeny, które pozycjonują na to słowo, szacowany koszt kliknięcia, powiązane słowa kluczowe. To wszystko pozwoli na stworzenie idealnie dopasowanej strategii pozycjonowania witryny internetowej.

Po przeanalizowaniu słów kluczowych należy wybranym słowom przypisać priorytet, czyli których słów ma być więcej, a których może być mniej, W ten sposób powstanie również niejaki plan treści, która ma się znaleźć na stronie.

Strona WWW przygotowana pod SEO

Z pewnością chcesz, aby użytkownicy, a dokładniej potencjalni klienci, znajdowali Twoją witrynę w Google. Ponadto prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę, że SEO lub optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to termin używany do całego etapu różnych procesów, które mają to umożliwić.

Prawdopodobnie znalazłeś się na naszej stronie, ponieważ aktywnie szukałeś firmy, która pomoże Ci opracować strategię pozycjonowania Twojej strony www, a to oznacza, że już wyprzedzasz większość swoich konkurentów. Mało kto wie, ale zanim zacznie się cały proces pozycjonowania już przy projektowaniu strony www, można temu procesowi znacznie pomóc, projektując stronę www tak, aby była przyjazna dla wyszukiwarki. Wystarczy zamieścić na niej istotne elementy, które ułatwią jej optymalizację. Jednak samodzielne próby często kończą się nie tylko niepowodzeniem, ale także frustracją. Im bardziej rozbudowana witryna czy sklep internetowy tym lepiej SEO musi być dopasowane. To właśnie Twoja strona internetowa ma się wyróżniać na tle innych, oferujących podobne czy konkurencyjne usługi i produkty.

Jakie elementy powinna zawierać strona WWW??

Każdy chce się czymś wyróżnić w sieci, jednak warto nie zapominać o najważniejszej zasadzie — strona musi być czytelna i przejrzysta dla użytkownika. Z pewnością każdemu kiedyś zdarzyło się wyjść ze strony sklepu online z zapełnionym częściowo koszykiem, bo ciężko było odnaleźć informacje takie jak formy wysyłki czy znalezienie panelu do płatności. Niezależnie od tego, czy chodzi o promowanie usług, czy produktów, strona musi przyciągać i zachęcać do dalszego przeglądania.

Dzięki temu nie tylko zaciekawi potencjalnego klienta, ale także bardzo często kończy się to na zakupie. Wato na stronie umieścić także możliwość zapisu do newslettera, który będzie informował o nowościach. To także dobry sposób na wysyłanie klientom kodów rabatowych czy akcji promocyjnych.

Bardzo dobrze sprawdza się także rabat za polecenie, każdy z klientów otrzymuje kod, którym może się podzielić ze znajomymi na zakupy. Dzięki temu gromadzą rabaty i punkty lojalnościowe, które potem mogą posłużyć do przecenienia koszyka.

Ale co z tym SEO?

Pozycjonowanie poprzez dobór fraz i wyrażeń kluczowych pozwala na widoczność strony wysoko w rankingach wyszukiwarek. SEO często wspiera się także lokalizacją, dzięki czemu jeszcze łatwiej można trafić do grupy lokalnych odbiorców. Same działania SEO dzielą się na off-site i on-site, czyli mówiąc w skrócie te zamieszczone poza stroną i na samej stronie. Jednym z kluczowych elementów jest audyt strony i wykluczenie wszystkich błędów. Warto także poświęcić czas na analizę konkurencji. Wybierając te same słowa i frazy kluczowe, szansa, że strona zostanie zauważona, nie są zbyt duże. Planowanie krótko i długo falowe to szereg procesów, dzięki którym treści zostaną dopasowane do grupy odbiorów.

Czy warto próbować samemu?

Jeśli ktoś nie miał wcześniej do czynienia z pozycjonowaniem ciężko będzie mu się przebić. Jest to proces wymagający dość dużej wiedzy. Tu nie mam miejsca na błędy, nieumiejętne dopasowanie fraz i słów kluczowych opóźni tylko dotarcie do klientów, a to jest głównym celem. Dlatego warto skorzystać z fachowej pomocy, gdzie specjalnie zostaną zaplanowane indywidualne działania.

Content marketing - podstawa działań SEO

SEO to szereg działań, które poprawiają pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarki takie jak Google mają algorytmy, które określają najlepszy możliwy wynik na podstawie zapytania użytkownika. Algorytmy te ciągle się zmieniają i są zawsze aktualizowane, aby uwzględnić więcej czynników. Ma to na celu, aby wyniki, które się pokażą użytkownikowi, po wpisaniu danego zapytania, były jak najbardziej pomocne i spełniły jego oczekiwania.

Początkowo Google skupiało się głównie na słowach kluczowych, które były najważnijesze, jeśli chodzi o wyniki w wyszukiwarce. Teraz jednak istnieje wiele czynników, które przekładają się na „dobrą” strategię SEO, nie tylko za pomocą słów kluczowych (choć te nadal są ważne).

Część z nich to:

Skuteczna kampania SEO wykorzystuje wiele różnych taktyk, aby wspiąć się na stronę wyszukiwania, dzięki czemu witryna i jej zawartość stają się bardziej dostępne dla większej grupy osób. Aby iść do przodu, firmy muszą nie tylko zoptymalizować techniczne aspekty swojej witryny, aby zachować zgodność z zasadami wyszukiwarek, ale także zbudować reputację eksperta w określonym rodzaju tematyki. Tutaj pojawia się treść!

Czym jest marketing treści?

Marketing treści odnosi się do treści zamieszczanych na stronie w celu przyciągnięcia potencjalnych klientów, identyfikacji potencjalnych klientów i przekształcenia ich w sprzedaż.

Treść jest często używana w strukturze „lejka”, w którym różne rodzaje treści są używane w niektórych częściach procesu. Lejek to termin używany do określenia miejsca, w którym kupujący znajduje się na swojej drodze z daną marką. Różne etapy ścieżki mogą wyglądać inaczej w zależności od marki. Ogólnie idea lejka wygląda tak:

Etap 1: Początek lejka Kupujący ma problem lub zainteresowanie. Nie jest jeszcze świadomy, że mają konkretną potrzebę.

Etap 2: Środek lejka Kupujący wie, że ma potrzebę i aktywnie poszukuje różnych opcji na rynku (tj. agencja kontra marketing wewnętrzny, najlepsze agencje w Chicago itp.)

Etap 3: Dno lejka Kupujący wie, czego chce, więc teraz wystarczy go przekonać, dlaczego dana marka jest dla niego najlepszą opcją (np. blog podkreślający korzyści ze współpracy z marką, webinar o tym, dlaczego kupujący powinien wybrać Twoją firmę itp.)

Ta ścieżka powinna prowadzić do „konwersji”. Konwersja może wyglądać jak pobranie e-booka, zapis na webinar, wypełnienie formularza „skontaktuj się z nami”, a nawet zakup.

Jeśli firma chce naprawdę odnieść sukces dzięki treściom, musi skupić się na tworzeniu materiałów (filmów, artykułów informacyjnych, podręczników do pobrania itp.), które są wartościowe dla rynku, do którego stara się dotrzeć. Bez względu na branżę treść zawsze powinna być edukacyjne, ciekawe, wyjaśniające i pomocne.

Dlaczego content marketing jest ważny dla SEO?

Twoja firma nie może w pełni czerpać korzyści z dobrej kampanii marketingowej bez skutecznego wykorzystania zarówno SEO, jak i content marketingu.

SEO i content marketing są ze sobą nierozerwalnie związane, a sukces jednego zależy od drugiego.

Każda udana kampania SEO będzie miała za sobą wysokiej jakości treści. Chociaż zarówno SEO, jak i marketing treści mają części, które działają samodzielnie, istnieje wiele nakładających się na siebie części.

Treść jest właściwie jedynym zasobem, który pomaga Ci pojawiać się i pozycjonować w Google.

Pozycjonowanie long-tail

Słowa kluczowe z długim ogonem to frazy, które są łatwiejsze do pozycjonowania niż frazy krótkie, mają też niższą konkurencję. Czasy skutecznego pozycjonowania stron internetowych na kilka wybranych słów kluczowych już dawno minęły. W wynikach wyszukiwania konkurencja rośnie i umacnia się, co wynika z wieloletniego zaangażowania we wzmacnianie pożądanego wizerunku.

Co to jest długi ogon?

Długie ogony to frazy kluczowe składające się z kilku słów, np. „czerwona obudowa do smartfona z serduszkami". W porównaniu ze standardowymi zapytaniami składającymi się z 1 lub 2 słów, słowa kluczowe z długim ogonem są wyszukiwane znacznie rzadziej, co czyni je mniej konkurencyjnymi. Dzięki temu osiągnięcie pozycji w TOP10 jest łatwiejsze i szybsze. Kolejną zaletą „długiego ogona” jest dokładniejsze odwzorowanie intencji użytkownika wyszukiwarki. Dlaczego to takie ważne?

W sytuacji, gdy użytkownik posługuje się zapytaniem jednowyrazowym, np. „kurtka”, nie sposób odgadnąć co go motywuje (chęć zakupu? wiedza na temat produkcji? konkretny rodzaj kurtki?). Ten problem nie występuje w przypadku fraz kluczowych z długim ogonem, np.: "granatowa pikowana kurtka wiosenna damska".

Z takiej frazy wiemy, że:

„Cena” na końcu zapytania wyraźnie wskazuje intencje zakupowe konsumenta; wie, czego chce, ale nie jest jeszcze pewna, gdzie to znajdzie.

Widoczność strony w Google

Widoczność strony w Google to nic innego jak liczba słów kluczowych prowadzących do serwisu. Można to sprawdzić dzięki specjalistycznym narzędziom. Dzięki takiej analizie można łatwo prześledzić konkurencje, na jakie słowa dane artykuły, czy cała strona jest pozycjonowana. Ta wiedza jest bardzo potrzebne do tego, żeby zająć miejsce konkurencji. Dzięki szczegółowej analizie strony można stwierdzić, jakie frazy zachęciły użytkowników do wejścia na stronę i co przykuło ich uwagę.

Korzyści z pozycjonowania na długi ogon

Szerokie pozycjonowanie i koncentracja na „długim ogonie” generuje liczne korzyści. Najważniejsze z nich to:

Każdy projekt rozpoczynamy od audytu SEO. Z jednej strony pozwala on na określenie części serwisu, które wymagają modyfikacji lub optymalizacji, a z drugiej pomaga dobrać słowa kluczowe, które najlepiej pasują do serwisu.

Na samym początku przygotowujemy listę precyzyjnych, wielowyrazowych fraz, które najprawdopodobniej trafią do Google. Zoptymalizujemy stronę tak, aby w miarę możliwości każda fraza miała swoją podstronę.

Realizując projekty, stale kontrolujemy efektywność działań, a w razie potrzeby dostosowujemy je i optymalizujemy.

Analiza konkurencji a SEO

Dobre SEO nie może ignorować analizy konkurencji.

Bardzo ważnym krokiem w budowaniu strategii SEO jest analiza konkurencji. Jest to jeden z elementów SEO, jednak jak twierdzi wielu marketingowców, może mieć on miano najważniejszego.

Pierwszym krokiem jest określenie konkurencyjnego scenariusza w odniesieniu do celów Twojej witryny. Przeprowadzenie analizy SEO konkurencji może wydawać się proste, ale nie do końca jest łatwe. Analiza konkurencji to proces wielozadaniowy, który obejmuje wiele czynników, poprzez badanie słów kluczowych, badanie treści na stronie, czy odnajdywanie przyciągających treści do konkurencji. W naszej agencji SEO podczas analizy konkurencji skupiamy się na wszystkich tych elementach, aby dokładnie utworzyć strategię dobrego pozycjonowania SEO.

Po zidentyfikowaniu konkurentów następuje śledzenie SEO konkurencji, czyli zaawansowana analiza ich wyników, oparta na badaniu słów kluczowych właściwych dla branży. Analiza słownika branżowego jest podstawową częścią naszej pracy, ponieważ dostarcza nam słów kluczowych niezbędnych do zrozumienia, co przyciąga użytkowników i czego oni szukają.

Analiza konkurencji online

Opracujemy dla Ciebie dokładne analizy konkurencji w sieci, przeprowadzamy prawdziwe badania widoczności online, które są wykorzystywane do identyfikowania najsilniejszych i najbardziej autorytatywnych konkurentów oraz odkrywania ich strategii marketingu internetowego na Twoim rynku.

Wyniki Google są bardzo dynamiczne, układ strony i elementy zmieniają się w zależności od celu wyszukiwania. Jeśli intencją jest wyszukiwanie lokalizacji geograficznej, Google aktywuje pole Google Map, jeśli intencją jest znalezienie obrazu Google, aktywuje pole obrazów, w przypadku zakupów online aktywuje pole Google Shopping. Identyfikacja typowego dla Twojej branży zamiaru wyszukiwania jest pomocna w zrozumieniu, które treści są ważne dla uzyskania widoczności w wynikach wyszukiwania.

Analiza konkurencji w wyszukiwarkach

Wchodząc na nowy rynek lub zamierzając wzmocnić swoją widoczność w Internecie, konieczne jest zbadanie konkurencji, aby dowiedzieć się, które strategie marketingu internetowego stosują najskuteczniej. Często w rzeczywistości nie masz czasu ani zasobów, aby przetestować wszystkie dostępne kanały marketingowe od zera. Wiedza z góry, które dźwignie są najlepsze do wykorzystania, może zamienić się w wielką przewagę konkurencyjną. Aby zrozumieć, jakie czynniki SEO są nagradzane przez Google w Twojej niszy: poprzez analizę konkurencji online można zidentyfikować najbardziej trafne strategie stosowane przez TOP graczy w Twojej branży.

Korzyści pozycjonowania strony internetowej

Nasze usługi Search Engine Optimization — SEO pomogą Twojej firmie wyróżnić się w organicznych wynikach wyszukiwania Google, a w konsekwencji uzyskać wyższą pozycję w sieci w SERP (Search Engine Results Pages)

Zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest optymalizacja wszystkich Twoich stron, aby Twoja strona, jako list polecający Twojej firmy, mogła zyskać widoczność w sieciach.

W tym sensie nasza praca będzie polegała na wyczerpującym przeglądzie struktury i zawartości Twojej strony internetowej (audycie SEO) oraz zaplanowaniu strategii doskonalenia, optymalizacji i pozycjonowania strony z wykorzystaniem niezbędnych narzędzi i technik oraz najlepszych praktyk pisania SEO.

Na czym polega pozycjonowanie?

Fundament pozycjonowania stron internetowych polega na przygotowaniu i wdrożeniu planu marketingu cyfrowego, który obejmuje tworzenie treści o wysokiej wartości oraz wprowadzenie skutecznej strategii budowania linków wewnętrznych i zewnętrznych.

Tworzenie i rozwój treści muszą być widoczne w Strategii Pozycjonowania Serwisu, która obejmuje głównie cele do osiągnięcia, użytkowników, do których te treści są kierowane oraz strony, na których będą one publikowane.

Linki (wewnętrzne i zewnętrzne) muszą być prawidłowo stworzone i opisane, aby poprowadzić użytkownika do konkretnej treści, a dodatkowo muszą odpowiadać spójnej strategii indeksowania.

Organiczne pozycjonowanie stron internetowych (SEO) to systematyczna, długofalowa praca, która przynosi rezultaty w przyszłości (nie natychmiast). Jednak, co ważne, po osiągnięciu celu pozycjonowania, wyniki będą dłuższe i trwalsze niż zwykła reklama.

Każdy przedsiębiorca wie, że skuteczne pozycjonowanie strony internetowej to podstawa. Bez kompletnego SEO nawet nowocześnie stworzona strona internetowa będzie bezwartościowa. Czym jest zatem dobre SEO? To wielki proces optymalizacji kodu strony i treści pod kątem wyszukiwarek, robotów Google i oczekiwań internautów, klientów.

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie strony internetowej?

Każdy przedsiębiorca wie, że skuteczne pozycjonowanie strony internetowej to podstawa. Bez kompletnego SEO nawet nowocześnie stworzona strona internetowa będzie bezwartościowa. Czym jest zatem dobre SEO? To wielki proces optymalizacji kodu strony i treści pod kątem wyszukiwarek, robotów Google i oczekiwań internautów, klientów.

SEO - samodzielnie czy zlecić agencji?

SEO jako branża jest w lepszej kondycji niż kiedykolwiek wcześniej. Na rynku powstaje wiele agencji SEO, a w internecie znajdziemy wielu specjalistów w tej dziedzinie. Jednak warto wiedzieć, że techniki i praktyki stosowane dzisiaj przez SEO-wców są inne i znacznie bardziej złożone niż te, które były stosowane parę lat temu. Algorytm Google się zmienia co jakiś czas, dlatego nie "siedząc w branży" możemy nie poradzić sobie w dobrym pozycjonowaniu własnej strony, a co gorsza przez nieumiejętne podejście do tematu możemy naszej witrynie nieumyślnie zaszkodzić.

Ale pomimo wszystkich zmian i złożoności, które wiążą się z dzisiejszym SEO, ludzie nadal postrzegają optymalizację pod kątem wyszukiwarek jako najlepsze narzędzie do zwiększania ruchu i budowania zauważalnej obecności w Internecie.

Czy firmom lepiej jest zlecić pozycjonowanie na zewnątrz, czy zająć się tym samodzielnie?

Wiele firm zastanawia się, czy próbować samemu pozycjonować stronę, bazując na licznych poradnikach w internecie, czy zlecić SEO agencji, a może zatrudnić do tego freelancera. I tu nie ma tak naprawdę jednoznacznej odpowiedzi, co będzie lepsze, ponieważ każda firma i strona jest inna i ma inne cele, które chce osiągnąć.

Kusząc się na prostą odpowiedź — jeśli strona jest mała i prosta możemy sami spróbować SEO lub wynająć tańszego freelancera. Jednak jeśli na naszej stronie jest dużo treści i jest ona rozbudowana zdecydowanie lepiej zainwestować w profesjonale usługi agencji SEO. Przyjrzyjmy się zatem bliżej tym opcjom.

SEO na własną rękę

Jak już zapewne wiesz, SEO to złożona koncepcja, składająca się z wielu technicznych i nowoczesnych aspektów marketingowych, z którymi niełatwo sobie poradzić niedoświadczonym właścicielom firm i administratorom stron internetowych.

SEO to praktyka, która wymaga dużo czasu i odpowiedniej wiedzy. Z pewnością nie może tego zrobić jedna osoba w wolnym czasie. Ponieważ jest to inwestycja czasu, właściciele firm muszą zdecydować, ile wart jest ich czas i czy faktycznie mogą sobie pozwolić na przeznaczenie go na takie rzeczy, jak nauka i robienie SEO.

Jeśli chcesz samodzielnie zająć się pozycjonowaniem, musisz znaleźć miejsce w swoim napiętym harmonogramie, aby opanować wszystko, co dotyczy optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Robienie rzeczy w zły sposób lub stosowanie wątpliwych praktyk, które nie są już skuteczne, może zaszkodzić Twojej firmie na wiele sposobów.

Dla większości przedsiębiorców, którzy już prowadzą dochodowe firmy, czas na naukę i ćwiczenie SEO może być lepiej przeznaczony na pracę, która faktycznie utrzymuje ich biznes na najwyższym poziomie. Tak więc dla średnich i małych firm (które nie mają wielu pracowników) samodzielne pozycjonowanie nie jest zbyt opłacalne, ponieważ odciąga ich uwagę od rzeczy bardziej istotnych.

Jeśli zastanawiasz się nad zatrudnieniem własnego zespołu SEO, który zajmie się wszystkim związanym z SEO w Twoim biurze — koniecznie musisz znać koszty rozwoju własnego działu SEO. Jeśli przeanalizujesz liczby i porównasz ich miesięczne pensje z tym, ile agencja naliczyłaby Ci opłatę za taką samą ilość pracy, jaką wykonałby Twój zespół — zobaczysz, że jest to również nie całkiem opłacalne.

Zwłaszcza jeśli nie masz środków na pozyskanie prawdziwych ekspertów z dużym doświadczeniem w pozycjonowaniu, którzy dołączą do Twojej firmy.

Współpraca z agencją SEO

Wierz lub nie, ale współpraca z agencją SEO jest najbardziej opłacalną opcją. Jest to z pewnością dużo tańsze niż budowanie i prowadzenie własnego zespołu wewnętrznego , i tak naprawdę nie kosztuje Cię tak dużo cennego czasu i zasobów, jak samodzielne opanowanie tematu.

Tym, co sprawia, że agencje SEO są atrakcyjne dla większości firm, jest fakt, że mają już na swoim koncie wielu doświadczonych praktyków SEO. Każda dobra agencja SEO ma swoich starszych marketerów, menedżerów kont, autorów treści, strategów, budowniczych linków i kierowników projektów, którzy pracują w tym samym biurze. Mogą skoncentrować się na poprawie każdego związanego z SEO aspektu Twojej marki i biznesu.

Agencje mogą zapewnić klientowi skuteczne strategie i niezbędną siłę roboczą, aby wprowadzić w życie prawie wszystkie plany związane z SEO. Zlecenie SEO agencji to najlepszy sposób na zapewnienie, że Twoje wysiłki w tym dziale będą realizowane przez osoby, które mają pewne doświadczenie w tej dziedzinie.

Treści na stronie - czy mają wpływ na pozycję w Google?

Bez względu na to czy samodzielnie publikujesz treści na stronie, czy zlecasz to komuś innemu, sam dobór słów i fraz kluczowych, które pojawiają się w tekście, jest nie bez znaczenia. W oparciu o nie budowany jest proces pozycjonowania. Im wyżej w rankingu wyszukiwarki znajduje się dana strona, tym większe prawdopodobieństwo, że przyciągnie nowych czytelników czy potencjalnych klientów. Jakich błędów unikać i jak dopasować treści na stronie?

Podziel tekst na akapity

Niby logiczne, ale bardzo często się o tym zapomina. A widok ciągłego tekstu czasem odstrasza przez jego przeczytaniem. Podzielenie go na akapity nie tylko o wiele lepiej się prezentuje na stronie, ale także sprawia, że odbiory o wiele chętniej się nim zainteresują. Ważne jest także, aby unikać rozpoczynania akapitów od tych samych słów. Dobrym narzędziem jest popularna wtyczka do WordPress — Yoast Seo. Właśnie ona sugeruje, że niektóre wyrażenie warto zmienić, podpowiada także, czy długości samych akapitów nie są zbyt długie.

Nagłówki w treści

Bardzo często się o tym zapomina, a nagłówki są nie bez znaczenia, jeśli chodzi o pozycję strony. Nagłówek powinien być krótki i chwytliwy, ma to być zachęta dla odbiorcy, żeby pozostał na stronie i zainteresował się kolejnymi treściami. Należy jednak uważać, żeby nie umieścić ich zbyt wiele. Wtedy strona traci na atrakcyjności. W samych nagłówkach warto zawrzeć słowa kluczowe odpowiednie dla naszej tematyki.

Nie zapomnij o zdjęciach

Nie ważne czy prowadzisz blog hobbystycznie, czy strona ma przyciągać klientów, warto zadbać o jej estetykę. Niewyraźne i kiepskiej jakości zdjęcia produktu z pewnością odstraszą potencjalnych klientów. Warto poza samym sklepem internetowym prowadzić także blog, który tematyką będzie nawiązywał do towarów i usług, jednocześnie będąc luźnym ich opisem. Przed umieszczeniem zdjęć warto sprawdzić, czy zarówno na komputerze, jak i w wersji mobilnej będą się dobrze prezentować.

Warto wstawiać linki

Umieszczenie zewnętrznego linkowania na stronie zwiększa także jej pozycję w Google. Dobrym pomysłem jej dodanie także opcji udostępniania tekstu czy postu poprzez odnośniki do portali społecznościowych. Zaangażowana społeczność to reklama sama w sobie. Dlatego warto także rozważyć równoczesne prowadzenie konta na Instagramie, które będzie przyciągało nowych klientów. Nie zapomnijmy także o umieszczeniu w łatwo dostępnym miejscu, możliwości zapisania się do newslettera. To świetne rozwiązanie do budowania bazy danych klientów i prowadzenie choćby akcji promocyjnych czy rabatowych.

Nie musisz robić tego sam

Nagłówki H1, H3, SEO — brzmi nadal jak czarna magia? Nie musisz tego robić sam, warto zaufać specjalistom. Chętnie podejmiemy się nie tylko analizy treści, ale także zaproponujemy nowe działania, dzięki którym strona stanie się bardziej widoczna, a ilość klientów wzrośnie. Działamy na podstawie analizy danych i w oparciu o duże doświadczenie.

Dlaczego warto prowadzić bloga?

Marketing internetowy i cyfrowy stał się niezbędny dla firm, dużych i małych. Jednym ze sposobów realizacji tego jest strategia content marketingu. Tworzenie bloga to jeden z najpopularniejszych obszarów content marketingu. Dzieje się tak, ponieważ blogi generują o 97% więcej linków do Twojej witryny. Ponadto zaktualizowany blog doprowadzi do 80% wzrostu liczby leadów. Co więcej, leady, które wygenerujesz ze swojego bloga, będą kosztować o 60% mniej niż leady pozyskane dzięki reklamom, zimnym telefonom, broszurom lub innym strategiom marketingu wychodzącego.

Jednak konsekwentne tworzenie wysokiej jakości postów na blogu może stanowić wiele wyzwań dla firm, zwłaszcza małych. Właściciele firm już teraz żonglują wieloma różnymi aspektami swojej codziennej pracy. Nie mają czasu, aby odpowiadać również za pisanie postów na blogu. Nie jest to również coś, co można powiedzieć stażystom lub niedoświadczonym pisarzom. Nie będą tworzyć postów na blogu, których potrzebujesz, aby Twoja strategia content marketingu odniosła sukces.

Główne zalety posiadania bloga na swojej stronie internetowej

1. Utrzymanie zaangażowania odbiorców i udostępnianie pomocnych treści
Promowanie Twoich usług i towarów nie jest łatwe, zwłaszcza w wysoce konkurencyjnym klimacie biznesowym. Blog w tym wypadku jest bardzo pomocny. Ludzie chętnie szukają rozwiązań w internecie i szukają na blogu pomocy, porad. Na blogu możesz także reklamować swoje podcasty, produkty, ofertę i co tylko chcesz. Blog to również sposób na zarobek z linków afiliacyjnych. Najważniejszą częścią jest ogólna jakość Twoich postów.

2. Przyciąganie nowych potencjalnych klientów
Blogowanie i publikowanie odpowiednich treści jest jednym z najważniejszych aspektów strategii marketingowej, która ma na celu zwiększenie ruchu w witrynie. Aby to osiągnąć, potrzebna jest odpowiednia strategia SEO, którą zapewni ci profesjonalna Agencja Marketingowa. Posty na blogu stają się potężnym narzędziem zwiększania widoczności Twojej marki.

3. Promowanie swoich usług i produktów
Prowadzenie bloga to świetny sposób na promowanie swoich usług czy produktów, a także forma utrzymania relacji z użytkownikami (potencjalnymi klientami). Treści z bloga udostępniaj w mediach społecznościowych, na forach, aby dotrzeć do większej liczby odbiorców.

4. Zbudowanie swojej marki
Nic nie może pobić dobrej, solidnej reputacji, a blogowanie stanowi istotną inwestycję w ten proces, ponieważ pozwala dzielić się swoją perspektywą z odbiorcami w nowy sposób. Twój blog to sposób na dzielenie się pomysłami i przemyśleniami na określony temat. Stamtąd możesz udostępniać tego bloga za pośrednictwem poczty e-mail, mediów społecznościowych i źródeł zewnętrznych. Wtedy zaczynasz być prawdziwym liderem myśli w swojej przestrzeni, a ludzie będą wracać do Twojej witryny, aby uzyskać potrzebne branżowe informacje.

5. Reklamowanie za pomocą treści
Badania pokazują, że około 80% firm woli mieć reklamę w formie serii artykułów zamiast tradycyjnego programu „kup teraz”. Klienci są już znudzeni standardowymi reklamami, dlatego warto sięgnąć po nowoczesne metody, w których możemy zaprezentować swoją firmę. Bardzo ciekawym sposobem jest też artykuły sponsorowany w lokalnej gazecie.

6. Budowanie zaufania ze swoimi odbiorcami
Ludzie ufają słowu pisanemu, a blogi podnoszą poziom zaufania do Twojej firmy. Upewnij się, że dajesz użytkownikom rzetelne i pomocne informacje, które odpowiadają na zadane przez nich pytania. To zwiększy skuteczność Twoje marki.

Dlaczego warto zatrudnić agencję lub copywritera?

Znalezienie usługi pisania blogów odbiera ci część obowiązków. Od przygotowania listy tematów na blogu, badania istotnych faktów po pisanie wysokiej jakości treści, które są przyjazne dla wyszukiwarek i cenne dla odbiorców, może to być bardzo czasochłonne. Usługi pisania blogów mają doświadczenie w każdym aspekcie tego procesu.

Profesjonalni blogerzy i profesjonalne usługi pisania artykułów współpracują z różnymi klientami. Mają doświadczenie w dostosowywaniu stylu pisania do branży i Twojej firmy. Niezależnie od tego, czy chcesz wymyślić własne tematy, czy nie, bloger może doradzić, co jest istotne. Usługi pisania blogów SEO to pewność, że w tekście znajdą się odpowiednie słowa kluczowe, które zwiększą prawdopodobieństwo, że Twoja witryna będzie wyżej w wynikach wyszukiwania.

Czy duplikaty mogą zaszkodzić stronie?

Treść to podstawa każdej witryny. Pojawia się ona w wielu miejscach na stronie, bez niej nie istniałaby strona. Treść ma kluczowe znaczenie w pozycjonowaniu strony. Dlatego, aby dobrze wypozycjonować witrynę, treść musi być dobrej jakości.

Google używa wielu algorytmów decydujących o tym, jak wysoko znajdzie się dana witryna w wynikach wyszukiwania. Jednym z kryterium jest właśnie jakość treści. Skopiowana treść z innych serwisów będzie skutkować mniejszą wartością dla odwiedzających witrynę, ale także znacząco obniży pozycję strony w wyszukiwarce.

Co to jest zduplikowana treść?

Zduplikowana treść składa się z co najmniej dwóch wystąpień tej samej treści w wielu miejscach w Internecie. Zduplikowana treść może być stworzona celowo, a także może pojawić się jako wynik uboczny niewłaściwego zarządzania witryną.

Zduplikowana treść może być zewnętrzna, jak i wewnętrzna. Zewnętrzna jest wtedy, gdy ten sam tekst pojawia się na minimum dwóch różnych stronach www, a wewnętrzna, gdy na tej samej witrynie. Obie wersje mają wpływ na pozycjonowanie witryny.

Czy Google nakłada kary za witryny zawierające zduplikowaną treść?

Niektórzy właściciele witryn obawiają się, że duplikaty treści naruszają wytyczne Google, a jeśli ich treść zostanie zduplikowana, ich witryna zostanie ukarana karą, albo zbanowana. Taka sytuacja nie ma miejsca, jednak z pewnością duplikaty treści nie są postrzegane dobrze. Strona z powieloną treścią z innych stron również traci w oczach odbiorców, a tym samym traci ruch.

Istnieje również ryzyko, że osoba, która napisała oryginalną wersję danej treści, może oskarżyć nas o plagiat. Znalezienie zduplikowanej treści nie jest trudne. Łatwo również znaleźć strony, które przywłaszczyły sobie nasze treści — istnieją do tego odpowiednie narzędzia (nawet darmowe). Dlatego zdecydowanie nie warto duplikować treści, ponieważ negatywne skutki takiego zabiegu mogą być wieloformatowe.

Jeśli chodzi o powielanie treści zewnętrznych, Google dba o to, która witryna opublikowała treść jako pierwsza. Wyszukiwarka indeksuje większość witryn codziennie, więc jeśli wersja Twoich treści pojawi się gdzieś indziej po jej pierwotnej publikacji, Twoje SEO pozostanie nienaruszone. Google oceni witrynę z wersją kanoniczną wyżej w wynikach wyszukiwania niż witrynę z kopią treści.

Jaką szkodę może wyrządzić duplikacja treści?

Zewnętrzne duplikaty treści, jeśli zostały utworzone celowo, nie mogą wyrządzić żadnych szkód, ale należy określić, która wersja treści jest oryginalna, ponieważ będzie to wersja, która zostanie zindeksowana.

Duplikacja treści wewnętrznych może spowodować, że Google będzie łączyć się z niewłaściwą stroną w Twojej witrynie.

Wyszukiwarka wykorzystuje złożone algorytmy w celu określenia, które strony zindeksować i które strony zostaną zwrócone dla danego słowa kluczowego. Jeśli witryna zawiera wiele stron z tymi samymi metadanymi i standardowym tekstem lub jeśli istnieje złożona, powtarzalna struktura witryny, analiza, która prowadzi do tego ustalenia, może zostać odrzucona.

Gdy Google napotka strony ze zduplikowaną treścią, wybierze jedną do zindeksowania, ale może nie być tą, którą chcesz zindeksować.

Fakty i mity pozycjonowania

Wokół SEO powstało wiele mitów, które u osób nieznających się do końca na rzeczy uznawane są za pewnik. Oto 5 częstych mitów, które postaramy się obalić.

Mit nr 1: SEO to oszustwo

Zgodnie z tym „mitem” SEO jest właściwie wielkim oszustwem; Wytłumaczeniem byłoby to, że po samodzielnej próbie pozycjonowania nie każdemu się to udaje, stąd osoby takie mają właśnie takie zdanie. Jest to kompletną nieprawdą. Dobre pozycjonowanie SEO opiera się na wielu aspektach i wymaga czasu i odpowiedniej wiedzy. Dlatego warto zainwestować w pozycjonowanie i zlecić je odpowiedniej firmie, która zajmuje się pozycjonowaniem.

W rzeczywistości jest wielu, którzy ogłaszają się ekspertami SEO, w rzeczywistości nie posiadając odpowiednich umiejętności. Poleganie na zespole prawdziwych specjalistów SEO przy pozycjonowaniu stron internetowych to ważna praktyka, która ostatecznie przynosi wiele korzyści.

Pozycjonowanie wymaga czasu, aby pokazać wyniki, jest to praca, która wymaga dużego wysiłku i pomocy profesjonalisty z branży; próbowanie SEO tylko przez kilka tygodni, w żaden sposób nie gwarantuje natychmiastowych rezultatów. Nie oznacza to jednak, że samo SEO to tylko mit.

SEO nie jest oszustwem, ale pomaga pozycjonować witrynę w wyszukiwarkach dzięki obecności interesującej treści, wysokiej jakości linkom i starannemu formatowaniu.

Mit nr 2: Jednorazowa optymalizacja SEO wystarczy

Nierzadko spotyka się osoby, które po przeprowadzeniu prac SEO na swojej stronie uważają, że jednorazowe prace pozycjonerskie wystarczą im na bardzo długo i da długotrwałe efekty.

To dość powszechny błąd i mit, który w rzeczywistości nie ma logicznego uzasadnienia. Pozycjonowanie, podobnie jak algorytm Google, cały czas ewoluuje i jeśli praca wykonana 2 lata temu mogła przynieść zadowalające wyniki pod względem pozycjonowania, to nie ma pewności, że takie wyniki mogą istnieć w przyszłości.

Z tego powodu bardzo ważne jest, aby przeprowadzać okresowe „przeglądy” swojej witryny w celu zlokalizowania i usunięcia wszelkich problemów, takich jak uszkodzone linki i nieaktualna treść.

Dobry sposób na zrozumienie, czy Twoja witryna jest zawsze „na szczycie” z punktu widzenia SEO, jest używanie Google Analytics do sprawdzania czynników zaangażowania (takich jak współczynnik odrzuceń, CTR, czas trwania sesji, nowi użytkownicy, liczba odwiedzonych stron itp.). Dogłębna analiza strony pozwoli na wychwycenie błędów, naprawę ich i dobre pozycjonowanie.

Mit nr 3: SEO to przede wszystkim ilość linków zwrotnych

Linki mają kluczowe znaczenie dla pozycjonowania. Bez linków większość wyszukiwarek nie byłaby w stanie znaleźć i zaindeksować nowej treści. Dla Google linki zwrotne stanowią sygnał interakcji między treściami. Jeśli pozycjonowana witryna będzie uboga w treści, same linki nie pomogą całemu procesowi budowania pozycji w wyszukiwarce.

Wbrew powszechnemu przekonaniu, linki zwrotne mogą uszkodzić pozycję witryny w wyszukiwarce.

Oprócz ręcznych działań antyspamowych (tzw. Google Penalties) istnieją również algorytmy Google, takie jak Penguin, które mają za zadanie identyfikować strony, do których prowadzą linki o niskiej jakości. Ciągłą mantrą Google jest to, że linki muszą być dobrej jakości. Dlatego nie warto kupować na własną rękę tanich linków. Witryny zoptymalizowane z lekceważeniem wytycznych Google prawdopodobnie znajdą się na celowniku.

Linki zwrotne powinny być aktywnie wykorzystywane i nie dla iluzorycznego zysku PageRank, ale w celu zwiększenia konwersji, co jest głównym celem optymalizacji strony internetowej i nie wiąże się z ryzykiem ukarania strony i całkowitego jej zniknięcia z SERP.

Mit nr 4: sieci społecznościowe są bezpośrednim czynnikiem SEO

Komentarze, polubienia, oceny i wszelkiego rodzaju zaangażowanie w mediach społecznościowych – w tym linki z kanałów takich jak Facebook, Instagram czy Twitter – w rzeczywistości nie pomagają poprawić rankingów w wyszukiwarkach i nie mogą być uważane za prawdziwy element SEO.

Nie oznacza to, że takie kanały są nieistotne dla marketingu internetowego. Google nie bierze pod uwagę czynników mediów społecznościowych z całkiem zrozumiałych powodów, biorąc pod uwagę, że dane są fragmentaryczne i niewiarygodne.

Istnieją jednak dobre powody, aby uważać działania informacyjne w mediach społecznościowych za integralną część budowania marki. I chociaż media społecznościowe nie wpływają w rzeczywistości na ranking witryny, mogą mieć duży, długoterminowy wpływ na czynniki, które mają znaczenie dla SEO.

Mit nr 5: responsywność strony nie jest ważna z punktu widzenia pozycjonowania

To chyba największy mit SEO do obalenia. W 2015 roku Google wypuścił algorytm o nazwie „Mobilegeddon”. Jego celem jest dbanie o witryny zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych i nagradzanie ich poprzez podnoszenie ich rankingów. Ta strategia ma sens, ponieważ coraz więcej osób używa smartfonów do przeglądania Internetu, a co za tym idzie, odwiedzania różnych stron internetowych.

Według najnowszych danych prawie 70% wszystkich wyszukiwań odbywa się na urządzeniu mobilnym. Dlatego Google indeksuje i zwraca większą uwagę na strony zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych, a w konsekwencji karze te, które nie są „responsywne”.

Narzędzia pomocne pozycjonerom

Na pewno nie raz, jeśli już prowadzisz swoją stronę albo dopiero masz to w planach, spotkałeś się z pojęciem pozycjonowania. Im dłużej zagłębiasz się w temat, tym bardziej brzmi jak czarna magia? Z pozoru proste akcje takie jak dobór kluczowych słów i fraz, wcale nie muszą być takie łatwe. To przecież częściowo od nich zależy, w jakim stopniu uda Ci się zostać zauważonym w sieci. A nie oszukujmy się, konkurencja jest spora. Jak więc zabrać się za pozycjonowanie?, żeby przyniosło efekty?

Wtyczki do WordPress

Większość stron i witryn internetowych jest wspierana przez platformę WordPress. To darmowe narzędzie do tworzenia stron, blogów czy sklepów internetowych. Jednak warto poza podstawową stroną zainteresować się także wtyczkami, które mają optymalizować działania, ale także pozwalają na dodanie wielu ciekawych opcji na stronie takich jak formularze kontaktowe, newslettery, czy panele do płatności internetowych. Jeśli chodzi o narzędzie do pozycjonowania, to istnieje ich mnóstwo. Cześć z nich jest bezpłatna, część posiada także opcje premium, pozwalające na bardziej zaawansowane działania i szczegółowe analizy.

Jakie narzędzia od Google mogą być pomocne?

Jedną z często instalowanych wtyczek jest Google Analytics. Żeby z niej korzystać, wystarczy posiadać konto Google. Sama wtyczka daje duże możliwości w zakresie analizy ruchu na stronie, poszczególnych podstronach, a także wskazuje na miejsca, które wymagają poprawy - np. jeśli jakieś elementy za wolno się ładują. W oparciu o monitorowanie danych ze strony możemy uzyskać bardzo przydatne informacje. Jeśli prowadzimy sklep internetowy, z pewnością przydadzą się takie dane jak liczba oglądanych produktów, czas, jaki klienci spędzili na oglądaniu poszczególnych produktów oraz czy finalnie doszło do zakupu, a jeśli nie na jakim etapie z niego zrezygnowali. Wszystko to pozwala na wprowadzenie zmian na stronie, mających zatrzymać potencjalnego klienta. Nie bez znaczenia jest także samo określanie grupy odbiorców.

Jakie słowa kluczowe warto wykorzystać?

I tu na ogól zaczynają się schody. Myślisz, że masz wszystko poustawiane idealnie, a jednak nie zauważyłeś ostatnio większego ruchu na stronie? Narzędzie Keywords Planner pozwala na dopasowanie kluczowych fraz idealnie do danych treści. Dzięki niemu masz szansę wyróżnić się na tle innych i przyciągnąć większe zainteresowanie.

Samo pozycjonowanie to jednak bardziej złożone i indywidualne kwestie. Nasza firma z powodzeniem zajmuje się promowaniem stron, działaniami SEO i indywidualnym podejściem do każdego klienta. Działamy w oparciu o szczegółowe analizy Państwa strony, ale także w naszych działaniach opieramy się na analizie konkurencji. To pozwala nam idealnie dopasować i zaplanować działania, które finalnie mają się przełożyć na Państwa zysk. O ile ktoś prowadzi stronę bardziej hobbistycznie, w formie boga, to w przypadku stron usług i produktów nie warto marnować czasu na szukanie najlepszych rozwiązań metodą prób i błędów.

Inne, niezbędne narzędzia do SEO

Pozycjonowanie stron internetowych to na tyle rozbudowany i złożony proces, że nie jesteśmy w stanie poradzić sobie bez pewnych automatyzacji i rozbudowanych narzędzi. Specjaliści SEO na co dzień korzystają z wielu narzędzi, które usprawniają ich pracę i pomagają w prawidłowej optymalizacji stron internetowych.

SPIS TREŚCI