CHCESZ POZYSKAĆ KLIENTÓW W SWOIM MIEŚCIE?

Pozycjonowanie dla firm działających lokalnie

Pozycjonowanie lokalne to określona strategia SEO, dostosowana do potrzeb osób prowadzących biznes o zasięgu lokalnym. Jeśli chcesz pozyskać klientów z określonego obszaru i wyprzedzić konkurencję działającą na tym samym rynku, SEO lokalne jest dla Ciebie!

Dzięki strategii pozycjonowania, dostosowanej do firm działających lokalnie, szybko zdobędziesz nowych klientów i zdominujesz swój rynek! Efekty pozycjonowania lokalnego przychodzą dużo szybciej, niż efekty działań na terenie całego kraju.

blank

SPRZEDAŻ STACJONARNA? USŁUGI NA OKREŚLONYM OBSZARZE? SEO LOKALNE JEST DLA CIEBIE!

Pozycjonowanie stron internetowych na rynku lokalnym od A do Z.

Pozycjonowanie lokalne - co warto wiedzieć?

Jeśli szukasz czegoś w internecie, pewnie wybierasz kilka pierwszych stron, które pokażą ci się w wyszukiwarce Google. Raczej mało kto zagląda na kolejne strony, szukając konkretnej usługi, czy miejsca, gdzie mogą kupić dany produkt w okolicy. Im wyżej strona w wyszukiwarce, tym większa szansa, że właśnie ją odwiedzimy. A to z kolei zwiększa szanse na nasz zysk. Dlatego tak ważne są działania związane z pozycjonowaniem własnego biznesu. Jeśli chcesz, żeby Twoja strona czy sklep znalazły się wysoko w rankingach, trzeba zaplanować i wdrożyć szereg działań.

Jak wyróżnić się w rejonie?

Samo pozycjonowanie lokalne nie różni się wiele od działań, jakie są związane z całym procesem pozycjonowania strony. Jednak jeśli prowadzisz lokalny biznes, np. zajmujesz się wyrobem mebli na wymiar, to raczej zależy Ci na dotarciu do klientów, którzy są z Twoich okolic. A takich firm, jak Twoja, jest na pewno więcej. Oczywiście polecenia zadowolonych klientów, czyli tak zwany marketing szeptany to jedno, ale trzeba także pozyskiwać nowych klientów, a dobrze zoptymalizowana strona internetowa może w tym pomóc.

Co warto umieścić na dobrej stronie lokalnej firmy?

Jeśli chcesz wypaść w oczach swoich klientów jako profesjonalista, to strona także powinna dobrze się prezentować. Do jej stworzenia można wykorzystać choćby darmową platformę WordPress, gdzie jest wiele szablonów, dzięki którym można ją dowolnie spersonalizować. Jeśli jednak nie czujesz się na siłach, żeby zająć się tym samemu, nasza agencja chętnie przygotuje witrynę, która z pewnością Cię zadowoli. W widocznym miejsce warto umieścić formularz kontaktowy, warto wykorzystać przycisk, po kliknięciu, w który od razu można wykonać połączenie. Większość osób korzysta z internetu w telefonach więc to bardzo wygodna opcja. Na stronie koniecznie muszą się znaleźć zdjęcia gotowych realizacji czy produktów, jakie oferujemy. Poza tym warto dodać do nich opisy — to też okazja, żeby wykorzystać słowa kluczowe, które podniosą nasze miejsce w rankingu wyszukiwarki.

Pozycjonowanie lokalne to świetna opcja dla biznesów, które oferują swoje usługi na danym obszarze. Dobra promocja i dobra optymalizacja strony firmowej to podstawa do przyciągnięcia klientów.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne w działaniach nie różni się wiele od standardowego procesu zwiększania zasięgów strony, jednak tu mocno kładzie się nacisk na dotarcie do potencjalnych klientów z zawężonego terenu i wypromowanie strony jak najwyżej w wyszukiwarce. W pozycjonowaniu lokalnym bardzo istotny jest dobór dobrych fraz kluczowych, które pozwolą na lepszą pozycję, która zależy od algorytmów wyszukiwarki. Jak się za to zabrać?

Najpierw analiza strony

To punkt, od którego trzeba zacząć. Nawet jeśli wydaje nam się, że nasza strona jest świetnie przygotowana, może się okazać, że wiele elementów nie spełnia wymogów SEO. Zwłaszcza jeśli nasz pomysł na biznes zrodził się z prowadzonego wcześniej bloga, gdzie robiliśmy to raczej dla przyjemności, niż dla zasięgów. Dlatego przeprowadzenie audytu to podstawa, żeby dobrze zaplanować działania. Na stronie muszą pojawić się nie tylko słowa kluczowe, ale także unikatowe i dobrze przygotowane treści. Poza tym warto sprawdzić, czy wszystkie linki i odnośniki działają. Bardzo ważna jest także szybkość działania strony. Nikt nie chce czekać wiecznie, aż załaduje się kolejna strona. Powolne działanie strony jest najczęstszym czynnikiem wywołującym jej opuszczenie.

Dobrze dobrane frazy kluczowe

Po analizie strony należy wybrać frazy kluczowe i umieszczać je w miarę naturalnie w treściach. Nie tylko opisy i artykuły to dobra ku temu okazja, meta opisy i podpisy do zdjęć też warto nimi nasycić. Tu należy pamiętać, żeby stosować raczej dłuższe frazy — samo “meble” nie wystarczy, ale “meble na wymiar Wrocław” to już fraza, która zawęża grono odbiorców do mieszkańców Wrocławia i okolic.

Postaw na specjalistów

Jeśli chcesz, żeby działania pozycjonowania przyniosły efekt, warto postawić na specjalistów, którzy się tym zajmują. Pamiętaj, że trendy w sieci zmieniają się dość szybko i żeby zostać w TOP wyszukiwarki, trzeba za nimi nadążać. Nasz zespół specjalistów chętnie zaproponuje działania, które w pozycjonowaniu lokalnym przyniosą dobre efekty.

Lokalne wyniki wyszukiwania

Pozycjonowanie lokalne to usługa skierowana do osób, które sprzedają swoje produkty czy świadczą usługi w danym rejonie. Dzięki lepszej widoczności w sieci są w stanie pozyskać większą ilość klientów. Jednak żeby się to zadziało, to należy wprowadzić pewne zmiany na stronie, które pozytywnie wpłyną na miejsce w rankingu Google.

Geolokalizacja - czy warto?

To świetna usługa Google, która umożliwia znalezienie firmy czy strony z danego rejonu, bez dokładnego hasła w wyszukiwarce. Najprościej można to zobrazować na przykładzie szukania firmy wykonującej meble, wpisując w Google “meble na wymiar”. Wyszukiwarka sama zaproponuje firmy, które znajdują się w okolicy. To świetne rozwiązanie. Na stronie warto też umieścić wizytówkę z adresem i odnośnikiem do Google Maps, ponieważ to także może zwiększyć zasięg.

Dla kogo to dobre rozwiązanie?

Dzięki działaniom związanych z pozycjonowaniem lokalnym mamy szansę dotrzeć do klientów zainteresowanych produktem czy usługą z danego regionu. Jeśli więc działasz w określonym terenie to dla Ciebie idealne rozwiązanie. Ludzie także chętniej kupują, jeśli mogę wspierać lokalne marki czy przedsiębiorstwa. Wiele osób zwraca na to uwagę podczas zakupów. Jeśli np. zajmujesz się produkcją miodu i sprzedajesz go tylko lokalnie, to z samego przywiązania do miejsca i chęci wspieranie lokalnego biznesu, potencjalny klient chętniej go kupi.

Lokalnie czy globalnie?

W przypadku biznesów, które działają regionalnie jak np. bary, restauracje, gabinety kosmetyczne itd., o wiele bardziej skuteczne będzie stworzenie całego procesu SEO i skupienie się na lokalnych odbiorcach. Dlatego tutaj warto zdać się na doświadczony zespół, który już takie rozwiązanie wdrażał. Nie ma sensu wydać pieniędzy na pozycjonowanie ogólne, skoro klienta z Krakowa nie bardzo interesuje kosmetyczka z Poznania. Tu należy wszystkie procesy skumulować wokół lokalnej promocji. Nasza firma chętnie się tym zajmie i dopasujemy indywidualny plan strategii rozwoju Twojego biznesu.

Optymalizacja strony pod SEO lokalne

Masz już swoją stronę albo dopiero myślisz o jej założeniu? Pamiętaj, że aby skutecznie dotrzeć do innych musisz dać się zauważyć. Myślisz pewnie teraz — jak? Skoro jest cała masa innych podobnych firm do Twojej. I tu odpowiedzią na Twoje pytanie jest — dobrze przeprowadzona optymalizacja SEO.

Co to oznacza?

SEO, czyli pozycjonowanie strony to szereg procesów, które mają sprawić, że Twoja witryna będzie wyżej w wyszukiwarce. Zapewne, jeśli czegoś szukasz w sieci, to sam rzadko zaglądasz na 3 czy 5 stronę wyszukiwarki. Twoi potencjalni klienci robią tak samo! W pozycjonowaniu zasada jest jedna — im wyżej, tym lepiej.

Zacznij od podstaw

Jeśli Twoja strona już istnieje, pierwszym elementem, jaki musi się odbyć, jest jej audyt. Podczas niego sprawdzane jest poprawne ładowanie strony, działanie wszystkich linków, a także jej zabezpieczenia. Jeśli na stronie masz możliwość np. rezerwacji terminu, to przecież zależy Ci na tym, żeby dane klientów były bezpieczne. Sam audyt to jedno. Kolejnym krokiem jest analiza zarówno strony pod kątem fraz kluczowych oraz strony konkurencji. Warto zobaczyć jak wyglądają strony z TOP wyszukiwarki. Bardzo możliwe, że konieczne będą drobne korekty w treści, a jeśli nie przywiązywałeś wcześniej uwagi do zasad SEO, to możliwe, że trzeba je będzie przeredagować czy napisać od podstaw.

Daj się znaleźć innym

Na stronie koniecznie w widocznym miejscu umieść nie tylko formularz kontaktowy, ale także dane adresowe. Możesz także umieścić swoją firmę na mapach Google, dzięki czemu masz kolejną okazję do pozyskania klientów. Frazy kluczowe dobieraj raczej dłuższe, samo “kosmetyczka” raczej nie wystarczy, ale używając frazy “dobra kosmetyczka Poznań” będzie Ci o wiele łatwiej o bycie zauważonym. Linkowanie off-site na lokalnych portalach i forach to świetna okazja do przyciągnięcia kolejnych zainteresowanych. Nasza firma z powodzeniem realizuje takie kampanie. Każda z nich jest indywidualnie dopasowana i dostosowana do potrzeb.

Dla kogo jest pozycjonowanie lokalne?

Różne strategie pozycjonowania są dopasowywane do danej firmy. Aby taka kampania była skuteczna, przede wszystkim musi być indywidualnie dopasowana i długofalowa. Jeśli liczysz na natychmiastowy efekt, to niestety będziesz się musiał wykazać cierpliwością. Jednak sam fakt działań rozciągniętych w czasie przyniesie dobre efekty. Jeśli zbyt się pospieszysz, możesz odnieść odwrotny efekt.

Czy pozycjonowanie lokalne jest dla mnie?

Pozycjonowanie lokalne to przede wszystkim doskonała opcja dla małych i średnich firm, które działają na danym terenie. Będą to salony fryzjerskie, kosmetyczne, hotele, restauracje, usługi hydrauliczne itd. Bazowanie na stałych klientach to jedno, ale trzeba także pozyskiwać nowych. Zresztą prowadzenie strony to też okazja to podzielenia się swoją twórczością, wiedzą, czy pasją. A z punktu pozycjonowania to możliwość bycia wysoko w rankingach Google. Co z kolei przekłada się na większą ilość odwiedzin strony i możliwość zdobycia klienta.

Wzbudź zaufanie

Dobrze wyglądająca i prosperująca strona to możliwość przekonania klienta, że to właśnie Ty jesteś dla niego najlepszym wyborem. Jeśli ktoś szuka oferty stolarza i trafi na dwie strony — jedna będzie niechlujna i ze starymi zdjęciami i treściami, a druga będzie atrakcyjna i ciekawie prowadzona, to wiadomo, że w drugim przypadku jest większa szansa na przyciągnięcie uwagi. Dlatego, jeśli nie czujesz się na siłach, albo tematy związane z prowadzeniem strony to nie Twoja bajka, warto powierzyć to specjalistom. Nasza firma nie tylko wykona ładną i atrakcyjną stronę, ale także wykorzysta przy tym wszystkie narzędzia SEO, które pozwolą ci na zwiększenie ruchu na stronie i zdobyciu nowych klientów.

Wykorzystaj inne kanały

Poza samą stroną watro mieć także profil w serwisie społecznościowym czy na YouTube. Publikowanie ciekawostek, czy tego, jak wygląda praca od kuchni, to okazja do przyciągnięcia uwagi. A dla Ciebie to także frajda, że możesz się tym podzielić. Pamiętaj tylko, że trendy w serwisach bardzo często się zmieniają, trzeba być z nimi na bieżąco. Dobrze dobrane hashtagi pozwolą Ci zaistnieć w lokalnej społeczności.

Zalety lokalnego SEO

Jeśli zależy Ci na zdobywaniu klientów i prowadzisz lokalny biznes, lokalne SEO to dla Ciebie szansa na nowych klientów. Dopasowanie strony pod kątem jego zasad nie tylko przyciągnie uwagę, ale także sprawi, że będziesz się prezentował bardziej profesjonalnie w oczach swoich klientów. Wprowadzenie zmian na stronie i inne akcje zewnętrzne to coś, o co powinien zadbać każdy lokalny biznes.

Więcej klientów

Chyba każdemu sprzedawcy na tym zależy. Im więcej klientów, tym większa sprzedaż i finalnie zarobek. Dobrze wykorzystany potencjał lokalnego SEO sprawi, że więcej osób trafi na twoją stronę. Algorytmy Google spowodują, że to właśnie Twoje usługi będą się pojawiały wysoko w wyszukiwarce. Oczywiście nic nie dzieje samo, ale dobrze poprowadzony audyt i zmiany na stronie pod kątem SEO wprowadzą Twoją stronę na wyżyny.

Zaufanie i renoma na rynku

Mówi się, że jeśli czegoś nie ma w sieci, to nie istnieje. I trochę jest w tym prawdy, bo często czytamy opinie innych użytkowników o danej firmie, lub sprawdzamy ofertę danej firmy, właśnie szukając jej strony www. Prowadzenie strony i powiązanie z nim konta np. na Facebooku, to też okazja, żeby nasi klienci mogli się podzielić opinią. Możliwość opinii o nos, również nas motywuje, aby polepszać stale nasze usługi.

Podziel się tym co robisz

Prowadzenie bloga, czy strony to też świetna okazja, żeby podzielić się swoją pasją. Warto umieszczać zdjęcia swojej pracy. Można też pomyśleć o kanale na YouTube czy w inny serwisie. Pokaż, że to, co robisz, sprawia Ci radość. Ludzie będą postrzegać Cię również za eksperta w okolicy i chętnie będą polecać Twoje usługi.

Wizytówka w mapach Google

Jeśli prowadzisz lokalny biznes i Twoją grupą docelową są mieszkańcy z danego regionu, warto umieścić swoje dane na wizytówce w mapach Google. Dzięki temu Twoja firma nie tylko będzie bardziej rzetelnie wyglądała, ale pozwoli to na łatwiejsze dotarcie do niej potencjalnym klientom.

O czym trzeba wiedzieć?

Przede wszystkim dane teleadresowe z wizytówki Google muszą być spójne z tymi, jakie umieszczać w innych miejscach — choćby np. w zakładce kontakt na swojej stronie, czy innych serwisach, gdzie bezpłatnie możesz dodać takie dane. Jeśli to będzie spójne, to algorytmy Google będą dla Ciebie bardziej przyjazne. Dane teleadresowe muszą być również aktualne. Jeśli podajesz na stronie numer telefonu, to pamiętaj, żeby nie lekceważyć telefonów i je odbierać. Jeśli nie możesz odebrać w danym momencie, wyślij wiadomość zwrotną i oddzwoń w wolnej chwili. Jeśli chcesz, możesz także na stronie dodać możliwość czatu. To fajna opcja, a odpisywać można również z aplikacji w telefonie.

Linkowanie on-site

Umieszczanie linków kierujących do danych firmy czy przybliżenia tajników naszych usług jest z punktu widzenia SEO bardzo ważne. Im dłużej zatrzymasz klienta na stronie, tym lepiej. Trzeba jednak zachować umiar, aby nie przesadzić z linkami, ponieważ treść stanie się mało profesjonalna i nachalna. Jeśli chcesz poprowadzić pozycjonowanie lokalne na swojej stronie, zapraszamy do kontaktu z nami. Nasi specjaliści SEO dostosują działania pozycjonowania lokalnego dla Twojej firmy i do Twoich potrzeb. Stworzymy również dla Ciebie wizytówkę firmy w mapach Google i powiążemy ją z Twoją stroną www.

Prowadzisz lokalny biznes? SEO jest dla Ciebie

Moda na wspieranie lokalnych biznesów kwitnie. Mając do wyboru zakup czegoś na Allegro albo u lokalnego sprzedawcy, coraz chętniej wybieramy to drugie. Wspieranie lokalnych biznesów to świetna sprawa. Budowanie zaangażowanej grupy odbiorców, czyli klientów wymaga jednak czasu.

Pokaż co potrafisz

Możesz być świetnym stolarzem, ale nie musisz znać tajników prowadzenia strony czy pozycjonowania. Agencje takie jak nasza, zajmują się rzetelnym planowaniem i prowadzeniem działań marketingowych. SEO lokalne to świetna opcja, żeby pokazać swoje wyroby czy usługi, zareklamować się i zyskać nowych klientów.

Daj sobie czas

Jeśli jakaś agencja oferuje Ci natychmiastowy efekt, to korzystanie z ich usług to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Działania związane z promowaniem strony i pozycjonowaniem wymagają czasu. Weźmy np. umieszczanie na lokalnych stronach, serwisach i forach wpisów z ukrytym linkiem odsyłającym do Twojej strony. Żeby to miało sens, wpisy muszą być w różnych odstępach czasu, wynikać z poprzednich komentarzy i nie być nachalne. Opublikowanie jednocześnie 100 czy 200 wpisów raczej zniechęci odbiorców i będzie to uznawane za SPAM. Z pewnością przyniesie to odwrotny efekt. Dlatego trzeba do tematu podejść profesjonalnie.

Pozycjonowanie lokalne to najlepsze rozwiązanie dla małych i średnich biznesów, które działają na określonym terenie. Dzięki dobrze funkcjonującej stronie powiększysz swój zasięg i będziesz miał więcej klientów. Zainteresowany? Zapraszamy do nas!

SPIS TREŚCI