SPRAWDŹ SWOJĄ WITRYNĘ

Audyt SEO

Aby Twoja strona internetowa była widoczna w wynikach wyszukiwania, musi charakteryzować się odpowiednią budową i strukturą, a wszystkie znajdujące się na niej elementy muszą być dopasowane do bieżących algorytmów wyszukiwarki. Nie każda strona WWW jest odpowiednio przygotowana pod SEO, a także nie wszystkie strony działają idealnie. Dlatego tak ważne jest przeprowadzanie audytu SEO swojej witryny.

Kompleksowy audyt SEO dostarcza odpowiedzi na pytanie o stan witryny, źródła problemów i pozwala znaleźć właściwe rozwiązania. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to skomplikowany proces, na który składa się dużo elementów. Audyt SEO pozwala dokonać oceny, jak dana strona wpisuje się w te wymagania i czy jest dobra na tyle, aby pojawić na w pierwszej dziesiątce wyszukiwań. Audyt SEO identyfikuje mocne i słabe strony serwisu, może też podpowiedzieć, jak naprawić błędy i jak dana witryna wypada na tle konkurencji.

blank

TWOJA STRONA NIE POZYCJONUJE SIĘ JAK NALEŻY? DOWIEDZ SIĘ DLACZEGO!

Audyt SEO, czyli ocena Twojej witryny w oczach wyszukiwarki.

Audyt SEO, to kompleksowe sprawdzenie Twojej witryny

Większość z nas korzysta z wyszukiwarki internetowej przynajmniej kilka razy dziennie. W internecie szukamy wielu rzeczy — porad, produktów, ciekawych treści video, zdjęć. Dlatego tak ważne jest dobre pozycjonowanie i dobre działanie naszej strony. To zwiększa szansę na większą popularność naszej witryny, a to wiąże się przeważnie z większymi dla nas zyskami. Zagwarantowanie Twojej stronie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania stało się koniecznością, aby zachować konkurencyjność. Dlatego, aby osiągnąć większą widoczność w wynikach wyszukiwania i zapewnić lepsze wrażenia użytkownika, musisz przeprowadzić okresowy audyt SEO dla swojej witryny.

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO sprawdza Twoją witrynę i znajduje jej mocne i słabe strony z różnych względów. Określa, czy strona jest zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek pod kątem różnych sygnałów rankingowych. Wykonanie audytu SEO da Ci drogowskaz, który poprawi wydajność Twojej witryny i zaobserwuje wzrost ruchu i konwersji. Jako odnosząca sukcesy firma potrzebujesz swojej witryny, aby użytkownicy i wyszukiwarki mieli łatwy dostęp do Twojej strony. Tak więc optymalizacja witryny poprzez audyty SEO jest koniecznym wymogiem utrzymania wysokiego poziomu ruchu.

Jak często przeprowadzać audyt SEO?

Ponieważ audyt SEO sprawdza stan Twojej strony www i wskazuje obszary wymagające poprawy, powinien być przeprowadzany okresowo. Możesz przeprowadzać mini audyty SEO co miesiąc lub co dwa miesiące, aby upewnić się, że Twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem zmian w algorytmach i technologii wyszukiwarek. Natomiast pełny audyt SEO powinien być wykonywany co 3 – 6 miesięcy lub po przejściu przez Twoją stronę istotnych zmian pod względem projektu, technologii lub treści.

Dlaczego audyt SEO jest tak ważny?

Audyt SEO wspomaga działania SEO na stronie www i pozwala na większą widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. Pozwala także na poprawę sprawności działania strony. Jest wiele powodów, dla których warto przeprowadzać okresowy audyt swojej witryny.

Dzisiejsi użytkownicy chcą szybkiego pobierania informacji i prawdopodobnie przestaną odwiedzać Twoją witrynę, jeśli jej prędkość ładowania strony przekracza 2-3 sekundy. Według statystyk 25% użytkowników Twojej witryny może opuścić witrynę, jeśli prędkość ładowania strony przekracza 4 sekundy. Istnieje kilka narzędzi, które pomogą Ci zidentyfikować takie problemy i możesz potrzebować między innymi poprawek w postaci minimalizacji wywołań HTTP, zminimalizowania CSS, JavaScript i HTML, zmniejszenia przekierowań, optymalizacji obrazów lub używania wtyczek kompresujących.

Co zawiera audyt SEO na stronie WWW?

Prawidłowy audyt strony da Ci rzetelną informację, o tym, co działa na Twojej stronie, czego brakuje, co działać może lepiej, a co jest zbędne. Te informacje dadzą Ci szansę na wyższą pozycję w rankingach wyszukiwania. Audyt SEO jest przeprowadzany na wielu płaszczyznach. Można podzielić go na kilka etapów.

Audyt sklepu internetowego

Prowadzą sklep internetowy, warto zadbać nie tylko o jedno lepszą widoczność w sieci, ale także o bezpieczeństwo, zarówno sprzedającego jak i kupujących. Audyt sklepu jest jedną z pierwszych czynności, od jakich zaczyna się cały proces związany z pozycjonowaniem. Czy warto go zrobić?

Kompleksowy audyt SEO

Sam audyt to szereg działań, które mają sprawić, że nasze produkty pojawią się wyżej w wyszukiwarce Google. Nie trzeba chyba nikomu tłumaczyć, że im wyżej , tym większa szansa na dotarcie do nowych klientów. Jeśli już prowadzimy sklep, albo dopiero go zakładamy i jakieś treści i produkty zaczynają się pojawiać, warto wykonać jego audyt. Ogólnie mówiąc, polega on na sprawdzeniu witryny pod kątem szybkiego i poprawnego ładowania stron, podstron, obrazów, a także tego jak wyglądają zabezpieczenia na stronie. To bardzo ważne, bo jednak oferując swoje usługi, każdemu zależy na bezpieczeństwie danych, jakie gromadzimy o klientach.

Treści też są ważne

Bardzo często, zwłaszcza osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z własnym sklepem, nie przywiązują uwagi do dostosowania treści pod kątem SEO. Audyt polega również na sprawdzeniu tych aspektów. Treści, które wydają się ciekawe mogą nie być nasycone słowami kluczowymi, a samo ich rozmieszczenie nie pomaga w pozycjonowaniu. Istnieje wiele darmowych narzędzi, które w tym pomogą. Jednak jeśli nie znamy się na temacie, trzeba uzbroić się w cierpliwość. Warto także rozważyć skorzystanie z agencji zewnętrznej. Nasi specjaliści z powodzeniem przeprowadzają tego typu audyty, i na podstawie ich analizy oferują różne strategie marketingowe.

Kiedy warto wykonać audyt SEO?

Audyt SEO strony warto przeprowadzać od czasu do czasu, nawet jeśli uważasz, że Twoja strona działa bez zarzutu. Jednak istnieją pewne symptomy, które wskazują, że Twojej stronie potrzeby jest audyt bardziej niż zwykle. Oto 3 najczęstsze powody, kiedy warto zrobić audyt strony.

Twoje rankingi wyszukiwania spadły

Jeśli zauważysz, że wizyty na Twojej stronie spadają z dnia na dzień, lepiej szybko działać, niż czekać na lepszy czas. Spadek wizyt może być spowodowany błędami na stronie lub niedostosowaniem treści do obecnych algorytmów wyszukiwarki, które stale się zmieniają. Niektóre z najbardziej podstawowych problemów technicznych z Twoją witryną można łatwo przeoczyć gołym okiem i mogą drogo kosztować spadkiem w rankingach.

Samo przejście z pierwszej strony na drugą w wykazach Google może spowodować utratę tysięcy odwiedzin tygodniowo. Prawdopodobnie przełoży się to na duży spadek liczby potencjalnych klientów i może w końcu doprowadzić do upadku sprzedaży.

Uruchomiłeś nową witrynę internetową i chcesz mieć pewność, że została poprawnie zbudowana.

Wyobraź sobie przez chwilę, że masz świetną ofertę na przeprojektowanie strony internetowej. Wygląda świetnie, ale nie masz pewności, jakie umiejętności projektant miał w zakresie najlepszych praktyk SEO lub tworzenia witryn w tym zakresie. Po stworzeniu nowej strony warto przeprowadzić jej audyt, aby sprawdzić, czy nie ma ona błędów, a także czy jest dostosowana do wyszukiwarki i będzie spełniać podstawowe wymagania użytkowników.

Również z biegiem czasu aktualizacje wtyczek, nowe treści mogą pogorszyć podstawowe problemy z kodowaniem. Doświadczony zespół może na wczesnym etapie wykorzenić problemy i pomóc Ci znaleźć rodzaje problemów, które nie tylko spowalniają Twoją witrynę i powodują błędy, ale także wpływają na widoczność wyszukiwania.

Nie masz pewności co do poprawności SEO na swojej stronie

SEO jest trudne, szczegółowe i bezlitosne. Wielu konsultantów ds. wyszukiwania jest dobrych w znajdowaniu słów kluczowych, poprawianiu treści, ale brakuje im głębszego doświadczenia technicznego potrzebnego do zagłębienia się w kodowanie. W takim przypadku warto zlecić dogłębny audyt strony internetowej, aby znaleźć głęboko ukryte problemy.

Co zyskujesz po audycie SEO?

Prowadzisz sklep internetowy, ale ciągle nie masz wystarczającej ilości klientów? W sieci istnieją tysiące stron, oferujących zapewne podobne produkty czy usługi. A nawet jeśli udało Ci się znaleźć niszowy biznes, to i tak ciężko będzie Ci się przebić w wyszukiwarce. Dlatego warto wykonać kilka działań, aby zwiększyć widoczność swojej strony.

Czy audyt SEO jest dla mnie?

Jeśli nie masz witryny przystosowanej zgodnie z SEO lub audyt był wykonywany już dawno, to zdecydowanie warto go wykonać lub zlecić. Podczas niego sprawdzane są bardzo ważne parametry działania strony, takie jak czas ładowania, poprawność wczytywanych obrazów czy właściwe działanie linków. To elementy bardzo istotne z punktu widzenia UX. Żaden klient nie będzie czekał, że załaduje się koszyk, czy wczyta kolejny produkt. Dlatego regularne testowanie samemu wszystkich elementów zarówno w wersji mobile jak i desktop jest bardzo istotne.

Dokładna analiza

Na pewno istotną informacją dla Ciebie będzie, ile czasu klient spędza na stronie i w którym momencie najczęściej z niej wychodzi czy porzuca koszyk. To bardzo ważne, bo być może niewielkie usprawnienia sprawią, że przyciągniesz jego uwagę i finalnie klient zdecyduje się na zakupy. Taką analizę mogą przygotować nasi specjaliści i na podstawie analizy danych zaproponować różne działania.

Bezpieczeństwo

Jednym z elementów audytu SEO jest też sprawdzenie witryny pod kątem zabezpieczeń. Z pewnością gromadzisz dane klientów choćby przez popularny formularz newsletter czy podczas składania samych zamówień. Zabezpieczenia muszą obejmować też sam panel płatności.

Lepsza widoczność

Po audycie SEO zostają zaplanowane kampanie długo i krótkofalowe, których rezultatem będzie lepsza widoczność Twojej strony w wyszukiwarce. Jeśli więc zależy Ci na tych wszystkich aspektach, to audyt SEO jest doskonałym wyborem dla Ciebie.

Audyt SEO - płatny czy darmowy?

Planowanie wszystkich strategii związanych z promowaniem, czy usprawnieniem sklepu powinny poprzedzić dobre analizy samego sklepu i całej witryny. Bez tego działania mogą się okazać nieskuteczne i nie przynieść oczekiwanego efektu.

Jakie to są działania?

Działania związane z audytem polegają na kompleksowym sprawdzeniu witryny pod kątem jej szybkości, poprawności działania, nasycenia frazami kluczowymi, linkowaniem i wiele innych. O ile istnieją darmowe programy, które pomogą i podpowiedzą, jakie elementy sklepu są do zmiany lub uzupełniania np. linkami wewnętrznymi, o tyle jeśli chodzi o analizę konkurencji, tu już możemy sami nie dać rady. Jest ona przeprowadzana w celu zbadania przestrzenie, do wykorzystania potencjału SEO w danej branży.

Działania cykliczne

Często właściciele e-sklepów zapominają o tym, że działania związane z audytem nie powinny być jednorazowe — przecież przegląd auta robimy regularnie. To, co dobrze działało i się sprawdzało kilka miesięcy temu, teraz może już nie przynosić efektu. Zwłaszcza że środowisko sklepów internetowych i powiązanych z nimi choćby kont w portalach społecznościowych to obszar, który dynamicznie się zmienia. Wiele strategii jest planowanych długofalowo, jednak nie znaczy to, że podczas ich realizacji nie będą wprowadzane zmiany, które mają przyciągnąć więcej klientów.

Tu liczy się regularność

W pierwszej chwili często pojawia się zapał, że wszystko zrobimy sami, że damy radę — poprowadzimy sami sklep, stronę, zajmiemy się wpisami, zdjęciami, wszystkim. Po jakimś czasie okazuje się, że jeśli nie mamy odpowiedniej wiedzy, nasze postanowienia pękają jak bańka mydlana. Dodawanie produktów, przygotowanie newsletterów, a często też pakowanie i wysyłka produktów jest często ponad nasze siły. Po jakimś czasie brakuje chęci i przestrzeni do dodatkowych działań. Jeśli jednak strona ma być atrakcyjna i wiarygodna to treści muszą być regularnie dodawane. Dlatego warto skorzystać z pomocy profesjonalisty.

Przeprowadzony audyt i co dalej?

Sam audyt strony czy sklepu to tak naprawdę początek do wprowadzania zmian. Mają one nie tylko poprawić widoczność w wyszukiwarce, ale także podnieść zadowolenie klientów. Są to strategie krótko i długofalowe. Niektóre z nich wykonuje się jednorazowo i monitoruje, inne są rozciągnięte w czasie.

Sam audyt jest jedynie diagnozą, jakie elementy należy usprawnić. Należy te działania zaplanować w czasie i wdrażać, aby uzyskać oczekiwany efekt. Jeśli nie czujesz się na siłach, możesz to zlecić firmie zewnętrznej. Nasi specjaliści przygotują dla Ciebie najlepszy plan i zajmą się realizacją.

SPIS TREŚCI