Copywriting to usługa polegająca na tworzeniu unikalnych i spersonalizowanych treści.
Usługa jest złożona i nie opiera się tylko na samym pisaniu artykułów, wpisów blogowych czy opisów kategorii i produktów, ale także na wyszukiwaniu sprawdzonych informacji i słów kluczowych, pasujących do danej branży czy tematu.
Sam copywriting został bardziej doceniony w ostatnim czasie, ponieważ osoby pozycjonujące strony doskonale wiedzą jak ważna jest unikalna treść na stronach WWW czy w sklepach internetowych. Handel elektroniczny, jest obecnie coraz częściej wybieraną przez klientów formą zakupów. Copywriting i E-commerce są ze sobą ściśle związane, a każdy sklep internetowy potrzebuje wysokiej jakości treści i opisów.
Copywriting to nie tylko tworzenie unikalnej i merytorycznej treści, ale także sposób na zwiększenie sprzedaży.
W dobie Internetu klienci mają do wyboru mnóstwo sklepów oraz platform sprzedażowych. Duży wybór jest oczywiście bardzo dobry dla samych klientów, ponieważ mogą wybrać najlepszą opcję dla siebie. Właściciele sklepów online niestety muszą wyróżnić się na tle konkurencji, by klient wybrał właśnie ich ofertę. Celem jest stworzenie idealnej i skrojonej na miarę treści, która będzie nie tylko dopasowana swoim stylem do tematyki strony lub asortymentu sklepu, ale również stanie się zachętą do zakupów.
Unikalna treść jest tak naprawdę podstawą pozycjonowana, a także budowania tożsamości marki. Działania marketingowe powinny więc przede wszystkim obejmować właśnie copywriting. Dzięki niemu zyskamy znacznie większą ilość klientów.
Copywriting nierozerwalnie łączy się z SEO. Treść bez odpowiednio wplecionych słów kluczowych jest praktycznie niewidoczna dla wyszukiwarek internetowych. Właściciele stron czy sklepów internetowych rzadko są w stanie wyszukać odpowiednie frazy, które przyciągną większą liczbę klientów. Dbając o aktualność wszystkich informacji, bazując na własnych słowach kluczowych oraz tych wykorzystywanych przez konkurencję, a także dodając jedynie unikalne treści, mamy pewność, że nasza strona internetowa będzie bardzo dobrze widoczna.
Pozycjonowanie stron i profesjonalny copywriting są kluczem do sukcesu strony, bloga lub sklepu internetowego. Można powiedzieć, że pozycjonowanie nie może istnieć bez copywritingu i odwrotnie – copywriting bez słów kluczowych nie da odpowiednich efektów.
Wiele informacji w Internecie jest niestety powielonych, co źle wpływa nie tylko na ich jakość, ale przede wszystkim konwersję strony. Google w pierwszej kolejności pokazuje te strony, które mają dużo unikalnej treści, dlatego przy tworzeniu opisów produktów lub wpisu blogowego, należy zwrócić uwagę na merytorykę oraz unikatowy styl. Dzięki temu strona będzie znacznie lepiej wyszukiwana i odbierana przez czytelników. Unikalność treści powinna iść w parze z merytoryką, ponieważ odbiorcy szukają sprawdzonych i prawdziwych informacji. Stawiając na wysoką jakość tekstów na pewno zyskamy większą konwersję strony oraz dużo tzw. ruchu organicznego. Czytelnik będzie chciał przeczytać większą ilość informacji, która zachęci go do częstszego odwiedzania strony, a następnie do zakupu produktów lub usług.
Treści, które tworzymy są dopasowane do marki, oddają jej idee oraz historię. Tworzymy za pomocą słowa wiele emocji, a także przekazujemy najważniejsze informacje odnośnie produktów czy usług. Dzięki unikatowej treści Twój blog lub sklep internetowy może wyróżnić się na tle konkurencji. dzięki czemu zyskasz lepszą konwersję oraz prawdziwych klientów, którzy chcą poznać Ciebie i Twoją ofertę.
Warto pamiętać, że unikalne treści na stronie WWW czy w sklepie internetowym są bardzo ważne, gdyż dzięki nim można pozycjonować witrynę i zyskać znacznie większą ilość wejść. Treści, które tworzymy oddają charakter marki i oferowanych produktów czy usług, a odpowiednio dobrane i rozmieszczone słowa kluczowe gwarantują lepszą pozycję w wyszukiwarce i wzrost konwersji.